Ais Milo Kepal

by - 3:37 PM



Hai engkorang. Semoga sihat ceria bahagia aje semua ye. Hujung minggu baru-baru ni adik-beradik aku masing-masing ada pulang ke kampung sebab dah hampir sebulan diorang tak balik. 

Jadi bila dah berkumpul ramai-ramai tu

Resepi Ais Kepal Milo

Bahan-bahan:

  • 1/2 susu krimer manis
  • Ais batu secukupnya untuk dikisar
  • 1 sudu besar serbuk coklat
  • 8 sudu serbuk Milo


cara-cara:

  • Kisar ais batu gunakan blender (jangan pulak guna blender cili tu kang naya bibir)
  • Kemudian, masuk ais yang dikisar tadi dalam mangkuk.
  • Campurkan serbuk milo, serbuk coklat dan susu krimer manis. 
  • Kemudian, gaul dengan mixer.
  • Selepas itu, siram campuran tadi di atas ais kepal.
  • Untuk topping, engkorang boleh tambahlah ape-ape taburan kacang ke atau oreo crumb ke ape-ape yang engkorang rase nak taburlah takde sape marah.
  • Lepas tu tadaaaa dah boleh ngap.


Sebenarnya terpulang ikut tekak kita sebab sukatan susu ni agak banyak.jadi ikut pada anak tekak masing-masinglah ye nak adjust manis setakat mane. 

#ProjekDapur ni kalau Abang Long & Akak Ipar aku ade pulang ke kampung barulah ade jalan projek. Kalau tidak postpone dulu sampailah diorang ade sebab kalau aku tunggu anak sedara aku Si Budak Kenit sorang tu lah baru ade semangat nak buat. Topping tu segala cococrunch, chocorice ape segala dengan straw besor tu pun si Budak Kenit punya request lah tu hehehe


You May Also Like

10 Lovenote(S)

  1. wah buat sendiri.. lagi puas makan. kalo beli pun boleh tahan harga..
    buat sendiri letak miloooo banyak2. nyumms =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah kalau beli tak puas makan tetiba dah habes dah. bila buat sendiri tabur sesuka hati hehe

      Delete
  2. hntr laa ke sini satu nk rs jg😆

    ReplyDelete
  3. Macam sedap je.. kena try ni..bila da ada resipi

    ReplyDelete
  4. buat sendiri lagi berbaloi kan dear. puas makan lagi2 musim panas skrg ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah buat sendiri lg berbaloi Kak Ana hehe

      Delete
  5. buat sndiri puas makan yek...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye betul tu buat sendiri lebih puas makan hehe

      Delete