wanita ibarat rama-rama












Wanita ibarat RAMA-RAMA. Apabila jari tersentuh sayap rama-rama, maka hilanglah coraknya. Apabila lelaki BUKAN MAHRAM, dibiarkan melihat dan menyentuh mana-mana bahagian tubuhnya, maka HILANGLAH sedikit demi sedikit KEMANISAN diri itu. JAGALAH sebaik mungkin diri dan auratmu kerana sebaik-baik PERHIASAN dunia adalah WANITA SOLEHAH dan MALU itu sebahagian dari IMAN



sanggul beracun | sinopsis dan anugerah skrin












tengok anugerah skrin 2011??? suram??? tak best? tak menyengat langsung? rozita cun?? ally tak sesuai dengan rozita??? hentam saja hape suka.. tau pasal SANGGUL BERACUN??? guwa baru taw pasal tajuk cerita tu tadi je.. cerita di astro citra.. kenal sabri yunus?? menang besar di anugerah skrin.. nak tengok full SANGGUL BERACUN?? jangan segan, sila ke SINI


sumber : pereka cerita




nota kecil : ramai yang update status fesbuk kata anugerah skrin kali ni suram gila

aku suka tengok perempuan seksi

klik 1 kali untuk membesar




  • seorang lelaki.
  • suka tengok perempuan seksi
  • sapa suruh pakai camtu?
  • ketat + seluar tak cukup kain
  • panas mata + meluat


LELAKI bukan suka nak tengok. PEREMPUAN yang gatal p buat tiger show. sapa suruh? pastu kata LELAKI gatal. dah p suap,konfemla orang nganga.. lagi mau buat tak reti bahasa ke?





nota kecil: takyah TUNJUK semuala.sentap? pen off.


kehilangan


*AKU sebentar*

*klik 1 kali untuk besar*






pakcik rahim. jiran aku.. rajin menolong. tak kira siapa. harini pakcik rahim pegi tolong sorang budak yang kerja di tanjung malim kehilangan kereta.. rupanya BUDAK itu kawan aku. KELISA dia hilang.. kejadian pada awal pagi tadi masa dia nak pergi kerja.. mcm biasa rutin harian : hidupkan enjin kereta.. nak panaskan enjin.. p masuk sekejap dalam rumah.. datang 2 makhluk lelaki berbangsa india, terus pecut itu kelisa kasi lari.. memang suwa suwe kemuning la jawabnye..



kecurian di mana-mana... cuai sikit,memang sakit. kereta kalo dah hilang, payah nak dapat balik. menanges air mata darah pon belum tentu ada yang rela nak pulangkan balik... memang bahagia la kalo boleh dapat balik.. KERETA hilang weh! walau hanya sekadar KELISA, ia tetap berjasa...







nota kecil : bersyukur bekerje di dalam felda. namun masih perlu berjaga-jaga. PENCURI di mana-mana.. mungkin mereka hanya tunggu masa.. be alert!

22 waktu mustajab berdoa

(Dipetik dari buku 101 Do’a daripada Hadis-hadis Sahih oleh Ustaz Zahazan Mohamed)

1.Berdoa sewaktu hujan turun.
2.Ketika hendak bersolat
3.Selesai membaca al-Fatihah dalam solat.
4.Selepas mengucapkan ‘Amin’ apabila selesai membaca surah al-Fatihah.
5.Pada waktu tengah malam, terutama sepertiga malam yang terakhir.
6.Waktu di antara azan dan iqamah.
7.Ketika sujud dalam solat.
8.Selepas berselawat ke atas Nabi Muhammad s.a.w dalam tahiyat akhir.
9.Selesai solat fardu.
10.Sepanjang waktu berpuasa.
11.Malam al-Qadar berlaku pada bulan Ramadhan.
12.Ketika khatam 30 juz al-Qur’an.
13.Sepanjang hari Jumaat itu, dengan harapan bersua dengan waktu mustajab do’a.
14.Sepanjang perjalanan semasa bermusafir.
15.Pada hari ‘Arafah iaitu 9 Zulhijjah.
16.Ketika berjihad dan sewaktu melaksanakan ibadah haji atau umrah.
17.Ketika iman meningkat kerana berbuat taat.
18.Waktu menerima ujian.
19.Ketika berperang kerana Allah.
20.Ketika menghadiri penyelenggaraan jenazah.
21.Selepas saat kematian seseorang.
22. Ketika ayam berkokok.


 

sumber : kami sayang agama islam


nota kecil : semoga doa-doa kita diterima olehNYA..aminn
*blog marathon =)