Januari Dua Puluh-Dua Puluh

Hai semuaaaaaaaaaa! Tak lambat lagi rasanya nak ucap Selamat Tahun Baru 2020 ! Tahun baru kalini bermula dengan beberapa episod cerita yang bercampur rasa. Ada gembira, ada sedikit suka bercampur hiba tapi walau apa pun yang berlaku, hidup perlu diteruskan juga tak gitu kan? hehehe
Cerita Suka Pertama : Rakan Sekerja aku yang terkini (Partner Yang Kelima) iaitu Si Wawa dah selamat majlis perkahwinannnya pada 14 Disember 2019 yang lalu. Setelah beberapa tahun menyemai cinta yang penuh suka duka onak duri terpaksa diharungi akhirnya sampai jugak ke jinjang pelamin. Waktu majlis ni berlangsung sebenarnya bertindih tarikh dengan beberapa Program Cuti Sekolah yang sedang berjalan pada waktu itu.

Dan macam biasalah aku tetap perlu selesaikan segala program yang sudah diatur atas arahan pihak atasan walaupun terpaksa harung segalanya sendirian. Wellllllll muka aku ni memang dah selalu sangat kena hadap kerja sorang diri semenjak bertukar-tukar rakan sekerja sebanyak LIMA orang tapi I olls tetap redha sebab muhasabah diri bahawa Allah akan bagi sesuatu yang indah nanti di akhirnya gittewww hehehe

***************************************************


Cerita Suka Kedua : Selesai sahaja Majlis Walimatul'urus partner kerja aku si Wawa tu, beberapa hari berikutnya masa aku tengah sibuk dengan urusan program di tempat kerja tiba-tiba datang seorang Abang Delivery dan serahkan bouquet tu pada aku. 

Disebabkan si Wawa masih bercuti kahwin, jadi aku lah yang perlu terima sebarang penghantaran. Masa sampainya Abang Delivery tu, aku tak perasan hinggalah salah seorang peserta program bagi signal pada aku yang ada seseorang sedang berdiri di depan pintu dan tak dapat nak buka pintu sebab dua-dua tangan sedang pegang flower bouquet dan sebelah lagi pegang kotak kek.

Aku agak barang tu untuk partner aku si Wawa lah sebab dia yang baru kahwin & mungkin delivery ni daripada sahabat-sahabat dia yang tak dapat hadir masa majlis dia.

Tapi no no no aku silap. Surprise Delivery tu untuk aku !
Dannn aku tak tahu siapa pemberinya! Aku iye-iye cakap Abang Delivery tu main-main dengan aku sebab banyak kali aku bagitahu Wawa masih cuti & lebih baik terus hantar ke rumah Wawa sebab Pengantin Baru bercuti Dua Minggu. 

Tapi Abang Delivery tu cakap ini semua bukan untuk Wawa. 
Untuk Ana katanya.
Ahhhh sudah. Aku paksa dia bagitahu daripada siapa tapi dia kata amanah tetap kena pegang.
Aku bukan apa, disebabkan zaman sekarang ni macam-macam perkara boleh berlaku, itu yang buatkan aku tak berani sebarang terima. Buatnya tiba-tiba ada virus antrax ke, bom ke ape ke dalam tu tak ke naya nanti. Pastu aku takut kot-kot ada yang mendrem aku ke nanti bila makan terus jadi gila bayang tak tentu pasal. Hahhh naya weyhhhhh hahaha (paranoid nya aku)

Aku suruh Abang Delivery tu bawak balik je lah sebab aku tak berani terima kalau tak tahu siapa pemberinya tapi dia cakap tak boleh. Ini amanah dan dia perlu sampaikan dan perlu ada bukti barang tu sudah selamat diterima. 

Penyudahnya ? Aku terpaksa ambil jugalah tapi aku tak berani makan segala chocolate yang ada tu. Pilihan apa je yang aku ada? Aku bagi je pada peserta-peserta program sebab alang-alang diorang dah nampak kan.

Hurmmmm aku takde idea daripada siapa.
Sepatutnya kena gembira lah kan? 
Itu kalau kita tahu siapa yang bagi.
Kalau tak tahu? Ater cemane? 
Tapi andai si pemberi tu baca di sini,
terima kasih sangat atas pemberian tu,
Aku doakan moga terus murah rezeki & sihat selalu.
Tapi andai tuan/puan pemberi terbaca di sini,
sudilah kiranya beri hint pada email saya ya? 
Salam tahun baru 2020 dan moga terus bahagia :)

p/s : Terima kasih En.Jeb sudi hadir & tinggal footprint. And yess memang rilek-rilek je kerja hehe

10 comments:

  1. Wahh ada secret admire tu ana. Hehe. Happy 2020 juga.

    ReplyDelete
  2. kalo padi katakan padi., hehehe

    ReplyDelete
  3. syok la dpt suprise..
    dpt coklat plak tu.. bg sy jela mkn sume coklat tu.. haha gurau je..

    selamat tahun baru 2020!

    ReplyDelete
  4. wahhhh bestnya dapat suprise tapi nama ana takut sangat? pernah ada kisah misteri ke psl pemberian orang ni... tapi cantik lah bouquet bunga ngn coklat tu hehehe

    ReplyDelete
  5. selamat tahun baru. sungguh berseri2 surprise itu ^_^

    ReplyDelete
  6. Happy new year sis!!! Sapelah agaknya secret admirer tu ek??? encik bos kot? hahaha

    ReplyDelete
  7. it appears to be creepy to me bila ada unknown people sent me things.

    ReplyDelete
  8. Bila tak tahu siapa yang bagi memang akan menimbulkan syak wasangka dan perasaan negatif.. Lebih baik berjaga-jaga kan Ana..

    ReplyDelete
  9. Selamat Tahun Baru kak Ana! Semoga yang baik baik untuk tahun 2020 :) Hah dah tahu ke belum tu siapa yang bagi? Heheh

    ReplyDelete
  10. kite baru ada kesempatan nak jejak sini.. da masuk feb pun..
    jangan mrajuk naaa..

    ReplyDelete