Jenuh Mikior Tajuk

Salam Jun. 3 entry je untuk Mei. Semakin berkurang daripada tahun² sebelumnya. Bukan malas. Masa yang ada semakin terhad. Kalau sebelum ni ada 3 per empat waktu senggang, tapi sekarang hanya tinggal 1 per empat je masa senggang tu. Penuh dah to do checklist menanti dengan macam² kerja yang perlu diselesaikan.. cheyyy ~

Musim cuti sekolah jugak jadi pilihan untuk majlis perkahwinan. Boleh dikatakan tetiap ujung minggu memang ada jemputan ke majlis kahwin. Guwa aku sendiri pon jenuh ejas masa untuk attend majlis kengkawan. Tambah plak bila kena hari yang sama ada 3-4 kenduri.. Jenuh ejas masa ejas perot segala.. ahakss ~

Pastu masa dok belek fesbuk, nampak la satu benda ni ada orang share.. kesahnye pasal Si A ni tak dapat nak p kenduri kawen kawan dia Si B.. Pastu Si A pon tulis la surat untuk Si B ni baca.. surat dia camni :

Assalamualaikum..Sebelum meneruskan pembacaan warkah ini, ingin sekali ku memperingatkan bahawasanya ia agak berjela dan memerlukan kekentalan jiwa dan raga. Andai dirimu tak punya banyak masa, biarkanlah ia sementara di dalam inboxmu. Pabila telah selesai segala kerja, barulah dibuka semula untuk dihadam barang sebaris dua..

Kehadapan sahabatku _ _ _ _ _ _ yang aku rindu selalu,Aku tidak tahu bagaimana untuk memulakan bicara.Terasa lama benar aku tidak memantau-mantau keadaan dirimu.Tetapi memandangkan kini dirimu telah sah menjadi bidadari kpd suami mu,aku kuatkan juga jari-jemari ini untuk menulis sesuatu buatmu.Pertama dan buat kesekian kalinya, ingin ku pohon ribuan kemaafan darimu kerana diri ini tidak hadir di hari bersejarahmu. Ampunkan daku kerana ketidakhadiranku mungkin sedikit sebanyak menjejaskan tahap kelebaran senyumanmu. Malah, aku dapat merasakan dirimu diselubungi jutaan tanda tanya kerana ketidakhadiranku pada majlis mu itu.

Wahai Sahabatku _ _ _ _ _ _,
Ketahuilah bahawasanya tidak pernah sekelumit pon terdetik dalam naluri ku ini untuk memboikot majlis mu. Namun, disebabkan faktor daku ini orang bawahan, maka sesungguhnya daku tiada pilihan pabila diberikan arahan oleh orang atasanku. Aku perlu memenuhi tuntutan kerja pabila diriku harus ke _ _ _ _ _ _ & juga ke _ _ _ _ _ _ _ pada petang jumaat hari dimana majlis nikahmu berlangsung. Aku pergi dengan perasaan bercampur hiba pabila mengenangkan tidak dapat menyaksikan sendiri saat² indah dirimu dinikahkan pada malam itu.

Sahabatku _ _ _ _ _ _,
Sekali lagi diri ini memohon maaf atas ketidakhadiranku pada majlis mu itu. Daku tiada kuasa untuk menongkah arus pihak atasan mahupun melanggar arahan sesuka hati.Sahabatku.. tiadalah apa yang dapat aku katakan melainkan memohon kemaafan darimu. Aku kirimkan doa semoga dirimu & Encik Suami terus cekal dengan dugaan² yang datang menggoyah dirimu. Aku doakan juga semoga mahligai yang dibina kekal selamanya.Sahabatku,Aku hanya mahu kau tahu bahawasanya, jiwa ku ini sebak tatkala kini sahabatku _ _ _ _  & _ _ _  telah disunting menjadi permaisuri hidup suami kalian. Aku masih begini. Tidak tahu lagi penghujung cintaku. Aku hanya pasti dan aku tahu ia amat susah.Memerlukan pergorbanan yang sangat tinggi juga memerlukan mujahadah yang sangat tidak berbelah bagi.Namun, aku hanya yakin dengan satu ini:

"Bukankah KEKASIH kita Yang Abadi ada berpesan didalam surah Ali-Imran ayat 200,Wahai orang-orang beriman,bersabarlah dan kuatkanlah kesabaranmu dan tetaplah bersiap siaga dan bertakwalah kepada Allah.."

Sebelum mengundur diri, Aku mohon kemaafan & doa dari dirimu. Jodoh kalian telah termetri kini. Rusuk kiri yang dicari selama ini, telah dijumpai. Semoga jodoh buatku juga bakal mengiringi. Amin.Assalamualaikum.

Sahabatmu: Aku

Dalam berseloroh (bergurau) mintak maaf sebab dia tak dapat nak p wedding member dia, ada mesej kat situ.. Kalo aku jadi Si B, masa baca memula macam geram pon ada. Tapi bila membawak ke part hujung tu mula rasa tacing sikit sebab Si A sendiri pon tak tau apa ending chenta dia.. Semoga cepatlah jodoh beliau dan dipertemukan dengan insan baik, dan kekal selamanyalah hendaknya. Aminn =.='






10 Lovenote(S):

  1. blog yg kemas dan cantik. im following you . keep blogging. :) http://officialhzshfira.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. touching baca surat ini

    :)


    ReplyDelete
    Replies
    1. masa baca tu tacing jugak syazana :'(

      Delete
  3. Sy yakin yang si B pasti faham keadaan kwn dia. Kalau tak, bukan sahabat namanya kan? :)

    ReplyDelete
  4. saling memahami antara satu sama lain..insyaAllah.. hehehe.. nnti ada la y special dtg melamar awak lak nnti.. :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. inshaAllah gitu le hendaknye hehe

      Delete

 
© Copyright | All Right Reserved by Anamizu