Feveretable : Aku Ada Wali

credit : TV Al Hijrah

Drama ni kalau tak silap aku dah ditayangkan masa Januari 2014 haritu tapi aku baru je tengok semenjak dua menjak ni. Jalan ceritanya mudah tapi menarik. Sebenarnya aku kebetulan terjumpa episod cerita ni  kat Youtube.  Cerita ni kesahnya diorang ni belajar di Korea. Jauh dari keluarga masing².

Mulanya aku terjumpa episod 1. Bila tengok ada Siti Saleha yang jadi main actress bawa watak Syumaila aku terus tertarik untuk tengok episod seterusnya. Skrip cerita ni buat aku berfikir dan menginsafkan aku pada segala apa tindakan yang diambil selama ni dan apa yang bakal aku buat seterusnya.

Aku baru dapat tengok sampai episod 4 je tapi disebabkan aku agak kurang sabar untuk tahu apa jadi pada endingnya so aku dengan rakus terus je cari episod akhir cerita ni. Dan rupa²nya, bukan Zahiril Adzim atau Zoey Rahman yang dapat hati Syumaila. Watak Syumaila banyak dugaan dan fitnah yang dia perlu tempuh sejak dari episod awal lagi. Tapi memang tabah dia hadap segala dugaan yang datang walaupun dia jauh dengan keluarga.

Salam Jumaat Barakah :)


35 comments:

  1. sy tgk setengah je drama ni. zoey jahat kan? dgn perempuan sorg tu. huhuhuh. teringin nak tgk habis tapi macam takde masa je huhuhuh

    ReplyDelete
  2. macam best pula cerita ni kan ana..kak wana x sempat lagi nak tengok..huhu

    ReplyDelete
  3. owh,, tajuk cita ke..hehe

    ReplyDelete
  4. Belum tengok lagi cerita ni..:)

    ReplyDelete
  5. Laaaa pulak.. Terus meloncat ke episod akhir... Baik tengok list2 nama pelakon... pengarah... penaja.... He He He...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha SS ni! kalau tgk list tu, tak taw la apa ending nyaaaa

      Delete
    2. Baik gi tanya berapa payment pelakon dapat... Ha Ha Ha..

      Delete
  6. ada kat youtube?nanti nak tengok lah..salam kenal n follow sini anamizu. :)

    ReplyDelete
  7. Citer ni main di tv al hijrah. Skrip dia ustazah fatimah syarha yg tulis kalo x silap.

    ReplyDelete
  8. Wahhh. nak tengok jugaklahh. macam best je. dekat youtube ada eh ana ?

    ReplyDelete
  9. Tajuk macam bagus betul... anak yang baik.... segala merujuk kepada wali... tapi saya tak menonton drama ni... maaf yer...

    salam jumaat

    ReplyDelete
  10. kalo nk tau drama ni adaptasi novel jgk.. ezy prnh review psl novel ni.. hihik..

    pasal mobifi digi tu ezy cadangkan ana beli simkad die je.. sbb kalo beli portable mahal pulak tu ada kontrak.. nanti simkad 2 blh gne kat enpon ataupon mane2 modem brokben yg dh dihack.. kalo nk hack brokben sng je caranya.. try ana google ek.. xsempat lagi nak buat review psl mobifi.. nanti insyaAllah ezy ajar kat blog..

    ReplyDelete
  11. Saya mmg dok ikut pun cerita ni masa tayang kat al hijrah tahun lps. Dialog yg banyak ada unsur2 nasihat. Mula2 tu ingatkan zahiril yg heronya. Tapi org lain. Hehe

    ReplyDelete
  12. sy tgk citer ni dulu. :) menarik! dalam setiap episod mesti ada at least satu perkara baru yg kita boleh belajar :D yg satu episod sy ingat ada pasal orang tgh period boleh masuk masjid ke tak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aikk... Kat Universiti belajar... Sampai ke TV pon belajar... Feninggg laaa Fening.... He He He...

      Delete
  13. tak pernah tengok citer nih.. macam best jer.. nanti nak cari jugak laa kalau berkesempatan..

    ReplyDelete
  14. Gara2 ngantuk.. xtertengok ending cite ni.. huhu...

    Skrip dari Ustazah Fatimah Syarha.. dia jaga betul ikhtilat muslim dan muslimah dalam drama ni.. sebab ini juga diadaptasi dari novelnya..


    My blog :

    http://segalaceritera.com/

    ReplyDelete
  15. alaa.. mane nak tengok nie.. dh lame cari..huhu.. selalu xkena time nak tgk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama la kita anizz..masa tu yang tak ngam..huhu

      Delete
  16. best ka cerita ni? selamat menonton ya anamizu

    ReplyDelete
  17. dari mula keluar dulu lagi dah niat nak tengok cerita ni. tapi sampai sekarang tak tengok lagi. hahaha

    ReplyDelete
  18. Nak tengok jugak la...TQ kongsi cerita ni..

    ReplyDelete
  19. tak tau lak de citer nii....nmpk sgt xtgk tv kann....hihiihhi

    ReplyDelete
  20. Zumal pun tak tengok lagi citer nie, nanti nak cari kat youtube ^-^

    ReplyDelete
  21. Tak tahu cerita ni dan cerita-cerita lain.. opss.

    ReplyDelete
  22. x penah tgk cite ni tp mcm best je

    ReplyDelete
  23. ala, takdapat tgok la. kat uma sewa n uma sendirik takde astro la..wuuuu T-T

    ReplyDelete
  24. Tak minat sangat Siti Saleha.
    Seksi sangat..pakai skirt paras peha + jarang pulak tu xde inner.

    ReplyDelete