Ohemgee ! Apa Itu Bimbo?

Aku bersyukur sangat sebab dapat kerja dalam kampung aku sendiri.. Banyak indahnya kerja dalam kampung sendiri ni antaranya : dapat dekat dengan org kampung, dapat berkhidmat utk orang kampung kita sendiri.. Dan yang penting dapat save banyak wo ! Yelah kan duduk dengan parents -- sewa rumah takyah bayar. Apa mak ayah makan itulah kita makan. Disamping tu dapat gak jaga mak ayah depan mata sendiri kan.. 
Sebenarnye aku repost entry ni. 3-4 tahun dulu, masa aku dah dapat amek lesen hasil aku berjimat dan saving duit gaji aku, saat tu aku rasa macam nak terbang satu dunia punya eksaited bak hang! Yelah kawan-kawan lain majoriti habes je sekolah form 5, parents pakat bagi duit suruh ambik lesen motor kereta. Aku ? Memang tak la. Memandangkan family aku bukan orang senang. Makanya segala benda yang aku nak, aku kena wajib usaha sendiri untuk dapatkan. 
Lepas setel dapatkan lesen, barulah gedik-gedik pulak nak beli kereta. Errr tapi ekceli bukanlah gedik-gedik sesaja nak beli kereta, it is more to keperluan disebabkan rumah aku memang takde kereta dan kerja aku memerlukan aku ada kereta sebab selalu kena travel.

Jadi disebabkan aku perlu ada sebijik kereta, lepas 3 bulan dapat lesen, aku pon dah diskas dengan mak ayah aku untuk decide nak amek kereta jenis apa bla bla semua.. Mulanya niat aku nak rembat kereta Kelisa secondhand je. Yelah sebab pada pemikiran aku Kelisa tu kecik, senanglah untuk aku yang lesen baru nak bawak kesana sini. Pastu berangan kekonon nak convert + make up Kelisa kecik tu jadi ala-ala Mini Cooper gitttewww ahaksss   Nak yang secondhand pulak sebabnye aku rasa aku takkan rasa sayang tahap gaban sangatlah kalo nanti tak sengaja TERscratch ke hape ke.. Tapi last-last Big Boss yakni abah aku provok suruh amek kereta Proton Pesona sebab alasan dia 'bonet belakang yang luas dan dalam' amat sesuai untuk abah isi barang-barang bila nak travel ke mana-mana.. kalo Kelisa kan bontot kecik je. Haaa hamek engko. Terus tersadailah impian aku nak dapatkan Kelisa untuk digrooming cecantik macam kat atas tu kehkehkeh

Profile     Nama : Bimbo                   Tarikh Lahir : 31 Mac 2011

Rupa-rupanya Big Boss dah ada plan baekkkkkk punya dengan Mem Besar. Depa buat surprise p ambik sendiri Pesona tu dan lepas aku balik dari kerja tup tup tengok depan rumah dah ada tercongok ha Pesona Silver sebijik ! Eksaited kemain aku masa ni. Yelah my very own first car lah katekannnnnn kehkehkeh
Dan aku dah plan untuk namakan Pesona Silver aku ni dengan nama BIMBO. Tapi aku tak sangka sebenarnye menurut si Uncle Wiki -- Maksud Bimbo.

Bimbo is a derogatory slang term for an attractive but unintelligent female. The term was originally used in the United States as early as 1919 for an unintelligent or brutish male.


Arhhhh lantaklah pedulikkan apa si Uncle Wiki tu nak kata. 
Yang penting Bimbo dah banyak jasa dengan aku. 
Sampaikan dah injured-injured Bimbo selama hidup dengan aku sepanjang 4 tahun ni. 


67 comments:

  1. uwahhh!!! kete baru!! tahniah cik ana.. renjer boleh tompang dak hihi..:) bimbo!

    ReplyDelete
  2. ooo ni upanye bimbo.. ingatkan kucing td :D

    ReplyDelete
  3. renjer : buleh saje...hehe~

    ReplyDelete
  4. Freaky : kucing versi pesona..hihi

    ReplyDelete
  5. I like BIMBO..
    Semalam da merasa dok kt dalam BIMBO..
    plg suke,tarikh lahir BIMBO sma ngn saye...hee~
    hope BIMBO akn sht pjg hayat tnpa kecederaan....hee~
    Bila nk ajak saye jalan2 naik BIMBO ye??

    ReplyDelete
  6. skit hari lagi bimbo dapat kawan baru hehe..:)

    ReplyDelete
  7. Cik Lyn : aah DOB bimbo same dgn bday cik lyn..hehe

    ReplyDelete
  8. renjer : wow! yeke?? BIMBO tak sunyi lagi..hehe

    ReplyDelete
  9. tahniah ana....wahh leh jumpa ummi ngan bimbo yek nnt

    ReplyDelete
  10. k.ana...nak tumpang p pjk naik bimbo baru...hehehe

    ReplyDelete
  11. Lydia Miza(Aidyl Azim) : nak melawat ummi kat sane kene naik jet betol3..hihi
    kalo nak naek bimbo tah bile nak sampainye..hihi

    ReplyDelete
  12. EpoiAsad : boleh aje..hehe

    ReplyDelete
  13. tahniah... nak tumpang pegi pasar malam boleh?

    ReplyDelete
  14. adan : boleh aje.cik ana baru je balik p psr mlm dgn BIMBO..hihi

    ReplyDelete
  15. shida : bes jugelah shida..hihi~

    ReplyDelete
  16. fuyoo!! best lah dia dapat kete baru.. hehe.. nanti bawa kita jln2 naik bimbo ni taw.. haha..^_^

    ReplyDelete
  17. shezwan : boleh aje wan..hehe~

    ReplyDelete
  18. kereta baru ke kak.
    masyuk,heheh

    ReplyDelete
  19. pinjam bimbo...
    nak p kuliah ni

    ReplyDelete
  20. fendy : aah lebih kurang gak la..hehe~~

    ReplyDelete
  21. Faiz Tapit : amekle kalo BIMBO mau ikot kamu...ngee~~

    ReplyDelete
  22. hahaaa. comelnya nama kereta tu BIMBO. ;)

    ReplyDelete
  23. erk? mukadimah punya laaa 18sx.. wakakaka

    ReplyDelete
  24. Cantiknya kereta...
    Suke kereta silver huhu :)

    ReplyDelete
  25. fuhh!! dasat tuu..ni mmg betul2 kezutan dr mak abah..tp mak abah lu suh wa pesankn kt lu, jage elok2 kete ni kalu x...dorg bg kt wa je pasni..hikhik

    ReplyDelete
  26. Nice blog, salam kenal.
    Happy nice day.

    ReplyDelete
  27. wah!! BIMBO dia baru lagi la.. baru seminggu lebih ye lahir.hehe.. entri pertama anda sangat lucah ye. adik-adik tak sesuai baca.huhu

    ReplyDelete
  28. bomba pun chumill gak tuu

    ReplyDelete
  29. Bimbo in english means a...
    Bomba.. akeh..keh..

    ReplyDelete
  30. bila nak bawak pakcu jalan2 nek bimbo?

    ReplyDelete
  31. @fiq. blur eh fiq???tp x blur la..hihi

    ReplyDelete
  32. @zalizalu18sx sgt ke???waka waka eh eh~~

    ReplyDelete
  33. @Elih Japaharmasyeh ^^ suke ek silver?? bleh la beli nti..hihi

    ReplyDelete
  34. @mr.curlydasat eh??yeke mak dgn abah ade pesan cm gitu??tipuu! hahaha

    ReplyDelete
  35. @Rozuan Ismailaah baru seminggu lebih je..hihi
    lucah sgt ke??hik3

    ReplyDelete
  36. @miezanierabambino???mcm name binatang je..heee~

    ReplyDelete
  37. @Pakcuanytime buleh je pakcu..hihi

    ReplyDelete
  38. wohoi dpt kereta wuh ! x aci ! jom jejalan :D

    ReplyDelete
  39. waah..leh pinjam ni..nak buat balik kampung =D

    ReplyDelete
  40. fuhyooo....congrats ye....ada kereta baru...

    ReplyDelete
  41. wah tahniah kete baru...

    ReplyDelete
  42. wah best la dah ada kereta baru...
    pinjam bimbo boleh

    ReplyDelete
  43. @HAZWAN17: buleh aje..amekle kalo bimbo mau dgn kamu..ngee~

    ReplyDelete
  44. wah2 ciki.. nk naik bimbo.. sedap naik pesona nie.. nk2 naik bimbo.. :)

    ReplyDelete
  45. Hahaha, nak naik bimboo jugaa. XD kita pun baru tau makna ni lepas baca novel. --''

    ReplyDelete
  46. nama bimbo ni tak berapa bombastik lah cik ana.. hehe..
    sama ler kita pun menabung nak amek lesen sendiri..
    bezanya kita belum complete
    baru p belajar satu kelas
    pastu dah rasa trauma nak g belajar lagi
    acaner tu cik ana?
    haish rugi rugi!

    ReplyDelete
  47. Cute gak Bimbo tu... Ana boleh gak nak convert tu... Zumal nie entah ler bila dapat beli keta, asyik tukar moto jew. Hehe ^_^

    ReplyDelete
  48. agak lucah entri ang yang kat atas tu..
    mwahaha..

    ReplyDelete
  49. Kirim salam kat Bimbo... He he He...

    ReplyDelete
  50. Huhuhu.... best gitu ko ada bimboo... teman pulak ada black pearl... :)

    ReplyDelete
  51. follow back sini #4109 :D

    ReplyDelete
  52. laaa ini ke bimbo?hahaha igtkan apa td -.-'

    ReplyDelete
  53. haha. bimbo tu maksud dia tak baik sikit. apa2pun, tahniahhh!

    ReplyDelete
  54. haha. tula tgk tajuk entry ingat kan bimbo yang tuttt.
    hehe.
    kite x paham le kak ana. bimbo 2011 lahir ke kak ana ada kereta baru? baca komen pun xpaham. ish, loading sangat aih kite ni. hehe
    mai la jalan teluk intan kak ana. boleh tumpang bimbo XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bimbo yang tutttt tu uncle wiki je yg punya maksud hahaha
      errr x paham ek? ekceli k.ana dah ada mention tu entry ni
      k.ana repost semula.. ni entry lama dulu ni tahun 2011 punya hehe
      laaa kt t.intan ke? nti buleh la k.ana mai menara condong hehe

      Delete
  55. Hahaha aku baru first time tgk orang namakan kereta xD
    Selamat menjaga bimbo, pandu cermat jiwa selamat..
    Lawa juga kereta Pesona ni eh..

    p/s: Bimbo dalam bahasa Jepun maksudnya miskin.. tapi ejaan dia lain la xD

    ReplyDelete
  56. Hai bimboo...! Apa khabar bimbo?? bimbo sihatt??? :D

    ReplyDelete
  57. Hi Bimbo,,, boleh berkenalan hehehehe

    ReplyDelete