Mengamalkan Kesederhanaan

by - 11:29 AM

Smart pulak tengok bila guna simple template rupanya. guna pulak font Courier perhhhh ! feeling konon² guna type witer gittew ~ hahaha *kagum sorang-sorang*
sebenaqnya dok jeles lagi kat partner aku Ida yang tengah honeymoon kat Langkawi skang ni. kemain syok wo depa p jenjalan kat pantai. tulis nama atas batu lalalalaa~ mohon jangan dilupakan aku wuwuwu T__T

cheyy dak aih. sebenaqnya aku tompang heppy bila tengok kawan² seronok + bahagia. tapi realitinya, tak semua pasangan yang dah kawen tu rasa 'bahagia' sebenarnya. ramai sekarang ni pasangan yang dah kawen tapi duduk jauh-jauh. contoh terdekat pada aku -- si Ida ni dengan hasben dia. Ida dok kat dalam Felda ni area Sungkai,Perak pastu hasben dia pulak kat Salak Tinggi, Sepang kerana atas tuntutan kerja. Berjumpak pon hujung minggu je la kadang tu Ida balik sepang, kadang tu hasben dia balik mai Felda ni. Nak buat cemana, bukan mintak nak jadi camtu tapi faktor sebab kerja, so terpaksala sebegitu. 

Pastu ada sorang lagi. Tini--kawan aku jugak. Dia cikgu. mengajar kat Hulu Selangor. hasben dia cikgu jugak, mengajar kat Melaka. Ha tudia ! status dia kat fesbuk banyak gak yang sedih² aku tengok. bukan nak kata mana-mana pihak, entahla pada hal benda ni buleh je setel. Undang-undang manusia yang buat. tapi tu lah, entahlah. malas nak pepanjang cakap. satgi kata haaa kalo hang pandai, hang je lah p buat. hahaha
Puan Kutu kata tu betoi sangat. Masa sebelum kawen ni la pon nak puas holiday memana. apa orang kata lone ranger ? lagi senang sebenaqnya nak gerak p memana. packing pastu gerak. takyah nak pening² apa dah. bajet ciput pon apa ada hal ye dak ? nama pon single mingle. 
Hamboihh Lea Isnawi kemain lagi hang no soh cepat² tawen ? bak mai calon mai. kehkehkeh

You May Also Like

13 Lovenote(S)

  1. Huhu... cuti seminggu tapi sangkut kat Limbang ni memang sedih ar... haha

    ReplyDelete
  2. cinta jarak jauh. memang mencabar. kalau jauhnya tu kat semenanjung lagi, ok lagi. setakat jauh 3,4 jam je.
    kalau pasangan tu, sorang kat semenanjung sorang lagi kat sabah sarawak. phewww~~
    lagi menguji kesabaran dan ketabahan diri. :D

    ReplyDelete
  3. Kalau suami di utara, isteri di selatan memang sedih le keadaannya. Cinta jarak jauh memang memerlukan pengorbanan.

    ReplyDelete
  4. kak ana nak tawen ke? hehehe... gurau je...

    ReplyDelete
  5. cepat2 lah kawen ha.. boleh makan nasi minyak, weee.. :P

    ReplyDelete
  6. alamak nama puan blog tintong naik la..tq glamerkan kite kt sini..:)

    mmg dugaan pasangan yg dok jauh n.sy ada sorang kawan cikgu gak,husband dia juruteknik.dua2 keje gomen.sorg di png sorg di ganu..sbb tak bley jauh husband dia benti keja..ye la setiap mggu jumpa tak ke budget habis kt tgh jalan je..

    sy mmg jenis dok bawah ketiak suami,jadi tak bley kot klu jauh2.hoho..

    ReplyDelete
  7. jom nikah secara berjemaah~

    wee~

    dill.

    ReplyDelete
  8. time bjang ni cuti la puas2..

    tak bermkna dah kwen tak puas cuti tp tggjwb dh jd len =)

    ReplyDelete
  9. salam..tuan punya blog bilanya pulak nak kawin?? ahahaha :D

    ReplyDelete
  10. haa, sorang lagi ana patut tambah. saya dan suami pun tgh jarak jauh skang ni. huhu. sorang kunak, sorang kk. nak naik bas dalam 9 jam. nak naik flight, takut hilang cam Mh370. :(

    ReplyDelete
  11. hihi.. ada betul jugak kan. time bujang ni jalan puas2 ngan family.. nanti dah kahwin, terhad sikit kan :)

    ReplyDelete
  12. jauh jauh bleh rindu rindu hihi

    ReplyDelete