MAKAN Dan MAKNA

10 sampai 13 Mac ritu aku dengan team kerja aku berkursus (Refresher Program @ RP) kat Flamingo Hotel by the beach, Penang.. aku one of the staff yang involve under program Universal Service Provision (USP) yang dinaungi oleh Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM). 3 hari program memang padat jugaklah jadualnye. 
Untuk 1st day tu ada sesi bersama wakil dari Telco P1 Wimax dan juga wakil dari SKMM Nothern Region dan seterusnya sesi penyampaian hadiah kepada site Pusat Internet 1 Malaysia (Pi1M) mana yang telah berjaya achieve the KPI for the year of 2013. Alhamdulillah buat kali ke empat site aku dan partner aku Ida berjaya mengekalkan kejayaan. Starting from the 1st year 2010, 2011, 2012 dan sekarang untuk pencapaian bagi tahun 2013 juga Pi1M Felda Besout 2 berjaya memegang title Pencapaian KPI Terbaik tahunan. Alhamdulillah !
"kerja bukan saja untuk mencari MAKAN,
ia akan lebih indah apabila dapat memberi MAKNA"

Aku sangat berterimakasih especially to our previous Boss (Mr Nafis Adha) sebab encik Nafis lah yang banyak guide and motivate us in a way to make sure all the daily rutine run smoothly and sekaligus disebabkan semangat untuk kekalkan momentum yang selalu dipesan by Mr NafisAdha lah menyebabkan aku with my partner keep on pushing our effort to the limit. kalau ikotkan 'bosan', memang bohongla kan kalo aku cakap tak bosan langsung menghadap benda yang sama je tiap hari. tapi, bila NIAT dan jugak MAKNA yang kita letakkan pada setiap kali nak mulakan hari, inshaAllah kemanisan akan datang.Terima kasih tahap infiniti sekali lagi Encik Nafis :)
Dan kejayaan ni jugak bukan untuk aku dan Ida saja.. sebenarnye kejayaan bersama. kalau lah takde USP Team Pi1M P1 ni, mana lah akan adanya competition untuk fight award The Best KPI Performer ni. so again aku berterima kasih jugak pada semuaaaaaaa team members yang selalu support and motivate each other. Semoga ukhwah yang ada ni kekal selamanya. Amin.

*tapi aku kerja bukan kerana award.
lillahita'ala.
aku pessimis.
bila kerja--aku kerja sungguh².
bila ada tugasan--aku setelkan sungguh².
bagi all out.
sebab KEMANISAN akan ada :)

8 comments:

  1. hey congrats! teruskan usaha anda! X3

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah, penghargaan yang sangat bermakna, Tahniah.

    ReplyDelete
  3. tahniah cik ana!!!

    rasa berbaloi kan bila dapat penganugerahan mcm tu..rasa cam semua hasil kerja dihargai..

    ReplyDelete
  4. jemput singgah ke blog saya.. baru nak berjinak2 berblog.. hrap mendapat sokongan dan dorongan dari anda.. tq

    http://izzanyrosdin.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. tahniah cik ana hihi

    :D

    kite tak pernah lg dapat award gini uhuhu

    teringin nak jd mcm cik ana :D

    p/s: cik ana, if ada love story epic boleh share kat blog, hihihi nanti kite nak pilih random untuk bg keychain dr korea. :p

    ReplyDelete
  6. Alhamdulilah tahniah..semoga makin byk kejayan mengiringi pda masa akan dtg..bila kita iklas bekerja Insyaallah ada ganjaran..:)

    ReplyDelete
  7. Congrats! Berkat tu :)

    ReplyDelete