Fabulous February



Macam yang aku pernah cerita pada entry Part 1 dan jugak Part 2, berkenaan rakan sekerja aku (Cik Ida) yang terpaksa berhenti kerja disebabkan perlu fokus untuk penjagaan anak dia. Semoga kehidupan Cik Ida lebih ceria dan bahagia dengan kehadiran baby Assyifa :)

Aku pulak ? Syukur Alhamdulillah setelah struggle kerja sorang sepanjang September hingga Januari, kini aku boleh bernafas lega sikitlah dengan kehadiran rakan sekerja yang baru. Aini namanya. Berpangkat 'kakak' pada aku. Bukan orang lain pun disebabkan Kak Aini sebelum ni bekerja dalam department yang sama cuma di lokasi berbeza (di Kedah) dan dia mohon ditukarkan ke lokasi aku disebabkan suaminya anak jati Felda tempat aku bekerja ni. so yeyyyy ! aku dah ada partner baru : Kak Aini :)

Bermula 31 Januari haritu, bermulalah kisah kami bekerja bersama. Aku sangat bersyukur sebab sama-sama boleh faham tugasan masing-masing disebabkan job scope kami sama je sebelum-sebelum ni. Jadinye memang agak dipermudahkan urusan jugaklah segalanya. Syukur Ya Allah :")

Makanya, disebabkan aku back in action (bekerja secara normal semula sebabnye sebelum ni, memang agak tak normal lah kerja aku sebab terpaksa bekerja Isnin sampai Jumaat sorang-sorang. Sabtu Ahad je lah aku ambik cuti. Tapi sekarang ni dah kena re-schedule semula). Macam agak packed jugak Key Performance Index (KPI)  untuk tahun ni yang perlu kami capai. Moga segalanya dipermudahkan untuk aku dan Kak Aini.

How  was your life so far gaisssss ? :)




27 comments:

  1. Alahmdulillah... semoga dapat go along buat kerja seronok2 dengan kak aini

    ReplyDelete
    Replies
    1. inshaAllah seatakat ni boleh get along dengan baik hehehe

      Delete
  2. Selamat bekerja ^^
    kerja jangan sampai lupa rehat ^.~

    ReplyDelete
    Replies
    1. mekaseh Kim Chaa ^^ InshaAllah rehat tu tak lupa hehehe

      Delete
  3. Life aku so far sama je Ana, nothing exciting...hehehe
    Tahniah sebab dapat partner baru.
    Semoga dgn partner baru ni KPI Ana bersinar-sinar dengan warna-warni yang terbang (flying colors)
    #hambar

    ReplyDelete
    Replies
    1. mekaseh cEro. InshaAllah aku pon mengharapkan KPI tahun ni bersinar-sinar hehehe

      Delete
  4. Tahniah dapat partner baru, kak Ana :)

    ReplyDelete
  5. 2 heads are better than one.
    allah yuftah alaik Ana ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah itulah yang Ana harapkan hehe mekaseh Scya :)

      Delete
  6. Enjoy working with new partner Ana. InsyaAllah bertambah mudah dan bertambah baik kerjanya..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. InshaAllah moga begitu hendaknya hehehe :D

      Delete
  7. Alhamdulillah. Moga serasi kerja bersama. :)

    ReplyDelete
  8. Replies
    1. tudia ambik hang bila sis JM mai. dia bom ! hahaha

      Delete
  9. alhamdulillah...lama gak tu struggle sorang2

    ReplyDelete
  10. sis JM perasan satu menda lah..entri Feb semua tajuk entri start ngan huruf F, pastu entri Jan semua mula dengan huruf J..mungkin March nanti start ngan huruf M..menarik!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu trademark... Dari tahun lepas dah ada... ha ha ha...

      Delete
    2. tak baik gelakkan JM tau Embak Es Es hahaha

      Delete
  11. Berani membuat pilihan kawan Ana tu ya...

    Selamat bekerja bersama rakan sekerja yang baru.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la terpaksa buat pilihan terbaik untuk keluarga.
      terime kaseh Mrs A :)

      Delete
  12. bestnya life ana....agak jelly sebenarnya...
    saya? life budak praktikal....T_T hambar...sob sob sob..

    ReplyDelete
    Replies
    1. takdelah best mana. ada jugak cabarannya yang ana kena hadap hehehe

      Delete
  13. Aduii... Dah lama tak buat onar kat sini.. Cik Ana sihat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. sihat alhamdulillah. kereta aje selalu tak berapa sehat Embak Es Es hukhukhuk

      Delete
  14. Wah..partner baru dah sampai. Bagus la, best sikit buat kerja dua orang. Semoga dpt capai kpi lebih dari yg sepatutnya.hehe..

    Life aku macam biasa sorg2 gak. Aku kerja pun buat akaun Company sorg2, tapi ada la senior check kerja aku...

    Lagi satu aku rasa mcm org nomad dah skrg. Asyik pindah je. Kalau x pindah kerja, pindah rumah pulak. Nak tukar nama bro mad lak la .hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la sekarang dah bergabung. aku harapkan gabungan ni akan meleTOPkan KPI untuk tahun ni hahaha

      woahhh selalu berpindah rupanya hang ni nohh. patutla takmau bagi details masa aku mintak aritu hahaha

      Delete