Jodoh, Mai Lekaih Sikit

5:15 PM 19 Comments A+ a-


Beberapa hari lepas si adik aku call mak aku. Menyatakan hasrat hati dia. Mohon bantuan mak dengan abah aku untuk pergi bawak rombongan merisik calon isteri dia. Pastu nak bertunang jugak. Cumanya merisik dan bertunang nak buat asing katanya.

Mak aku terima call tu pagi masa selepas aku dah masuk kerja.
Aku ni balik lunch break tengah hari nak mencekikla.
Tetiba mak aku bukak cerita pasal tu.
Aku orait je.

Cuma yang jadi kurang syoknya bila mak aku tanya:

"Kakak bila lagi ni. Adik hang dulu dah ni cemana ni ?"

Aku balas rilek je la sambil dok suap nasik.

"Rilek mak. satu-satunya bakal menantu lelaki mak tengah on the way.Mak tolong doa je supaya jangan dia silap rumah masa hantaq rombongan dia nanti."

Terus mak aku buat tak dengaq.

Aku terus gak la telan nasik walaupun rasa terlekat.

*******************************

Awak, 
Saya tak tau nak kata cemana.
Kalau jodoh kita, InshaAllah tak ke mana.
Saya doakan yang baik-baik saja.

Lap ayaq mata.


19 Lovenote(S)

Write Lovenote(S)
Ezy Loy
AUTHOR
January 29, 2016 delete

insyaAllah.. nanti awk dpt jodoh yang terbaik..
jangan sedih2 ok..
=')

Reply
avatar
Farah
AUTHOR
January 29, 2016 delete

Takpelah kak Ana. Kalau ada jodohnya tu, adalah :)

Reply
avatar
cik karmila
AUTHOR
January 30, 2016 delete

Allah has save someone gud for you..^^

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 30, 2016 delete

Rahsia Allah yang penuh nikmat dan rahmat...

Reply
avatar
Miz Eija
AUTHOR
January 30, 2016 delete

InsyaAllah.. jodoh dan rezeki akan datang tepat pada masanya.. doakan yg baik baik pasti datamg yang baik baik hihi.. salam berhujung minggu :)

Reply
avatar
Miz Eija
AUTHOR
January 30, 2016 delete

InsyaAllah.. jodoh dan rezeki akan datang tepat pada masanya.. doakan yg baik baik pasti datamg yang baik baik hihi.. salam berhujung minggu :)

Reply
avatar
January 30, 2016 delete

Jangan sedih kak ana. Tunggu sat ja lagi :)

Reply
avatar
Scya Lollita
AUTHOR
January 30, 2016 delete

nak lap ayaq mata jugak boleh dak? T.T

takpa, x lama dh insyaALLAH.
jodoh tu singgah minum kopi kat mamak sat.

Reply
avatar
Kim Chaa
AUTHOR
January 30, 2016 delete

Jodoh akak tengah tersesat pergi jumpa ana lain. Ngeee .. nanti dia datang jumpa akak pada saat terbaik ^^ jangan sedih sedih ehhhh

Reply
avatar
Echa H.
AUTHOR
January 30, 2016 delete

Nak jodoh gakkkk. Tapi rasanya dia tengah busy dating dgn jodoh orang kot. Huwaaaa sobs. Sabar jelah!!! x'D

Reply
avatar
zarul farhana
AUTHOR
January 31, 2016 delete

insyallah ada aih nnt....

Reply
avatar
February 01, 2016 delete

situasi kt lbh kurgla =)

Reply
avatar
Inani Hazwani
AUTHOR
February 01, 2016 delete

Ahaa In Sha Allah one fine day ada lah tu yang hantar rombongan :D

Reply
avatar
cEro
AUTHOR
February 02, 2016 delete

Yang penting jangan putus doa.
Doakan untuk aku sekali. Hehehe

Reply
avatar
Wardah Aneesa
AUTHOR
February 02, 2016 delete

Semoga dia dtg cpt2 sikit nak tgok kak ana pakai bju cntik2. Hhee ^_^

Reply
avatar
Jari Manis
AUTHOR
February 10, 2016 delete

ahakss...entri Jan semua start ngan huruf J lah

Reply
avatar
Jari Manis
AUTHOR
February 10, 2016 delete

lawak jawapan Ana kat mak tu hehhee

Reply
avatar
sofie adie
AUTHOR
February 11, 2016 delete

tumpang lap ayaq mata....huhhuhu

takpe ana...yang terbaik selalunya datang lambat....keep praying...

Reply
avatar
Bro Ley
AUTHOR
February 15, 2016 delete

Jangan sedih sgt. Dia baru nak merisik n bertunang je tu, belum nikah lagi. Entah2 esok lusa ada dtg meminang kau ana. Kau mana tahu.. Dah jadi kau dulu tu. Huhu...

Btw, adik kau jauh beza dgn kau x umur? Kalau jauh kira kategori nak kahwin awal gak la ni... Suruh dia byk cari ilmu pasal tanggungjawab suami masa belum kahwin ni..

Lastly, semoga kau ditemukan jodoh yg terbaik utk kau, sejuk mata memandang pada pandangan kau dan tak suka makan aiskrim.eh?? Haha...

Reply
avatar