Join Nak Tak?

by - 2:25 AM


Hai engkorang. Tak berasa tup-tup dah habis Syawal kan? Covid-19 masih belum berakhir tapi kehidupan tetap perlu diteruskan. Pelajar Sekolah Tingkatan 5 dan 6 pun dah mula ke sekolah semula. Dengar-dengar tadika, pra sekolah pun dibenarkan memulakan operasi pada 1 Julai kan? 

Walaupun ramai je yang kurang setuju tapi tiada paksaan kan? Jika masih boleh memilih, buatlah pilihan terbaik berkadaran dengan situasi diri kita ye dak? Kalau kita rasa perlu hantar anak ke sekolah jadi hantarlah jika itu yang terbaik pada masa itu. 

Dan kalau rasa taknak hantar, mesti kita juga ada alasan tersendiri ye dak? 
Walau apa pun keputusan dan tindakan kita, moga baik-baik sahaja semuanya.

Owhh ya sorry pada yang aku ada janji nak jejak balas dan beberapa janji lagi disebabkan perlu selesaikan beberapa siri aktiviti ni jadi aku hold dulu janji-janji tu. Aku janji ia bukan janji yang dicapati kehkehkeh

Program ni pada awalnya dirancang bakal diadakan bersempena dengan Bulan Ramadhan dan Syawal tapi disebabkan Covid punya pasal, segalanya terpaksa ditunda sehinggalah pada Jumaat 19 Jun aku dimaklumkan program ni perlu diteruskan tapi dengan "Norma Baharu".

Dateline diberi sehingga 30 Jun sahaja.
Buatlah apa cara, fikirlah macam mana.
Nampak tak permainan dia? 

Tak nampak kan sebab jauh di mata hehehe
Takpelah mereka durian musang king.
Aku hanya semut merah. Eh betulke gitu? =P


You May Also Like

6 Lovenote(S)

  1. menarik jgk aktiviti walaupon dgn norma baru..
    walaupon kena perah otak nk fikir idea.. haha

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum... hi everything! ;-) sihat ke tu? maaflah... baru laa ni dapat memunculkan diri. bukan sebab kuarantin tapi... err malaslah nak cakap hahaha... tak tau nak cakap apa. just harap lepas ni kita dapat bertegur sapa lagi macam dulu2... jgn lupa jenguk2 blog sy tu. sy dah bersihkan segala habuk dan sawang2 hahaha...see ya!

    ReplyDelete
  3. pening mikir macamne lah si aiyan nanti, taska banyak dah penuh mana lah nk letak sementara sekolah belum buka nih...

    ReplyDelete
  4. harap2 cepat lah vaksin ditemui.

    ReplyDelete
  5. saya menentang janji yang dicapati. hahahha

    ReplyDelete
  6. Semut merah kalau gigit kat kaki, Musang King di tangan pun boleh tercampak tau... kikikikikiki...

    ReplyDelete