doa meningkatkan kesabaran



setiap hari banyak sangat dugaan..
banyak sangat perkara-perkara pahit yang perlu ditelan..
sebelum ni dah kongsi doa mengurangkan rasa marah..
harini cik ana nak kongsi satu doa untuk tingkatkan kesabaran pulak..


DOA 1
رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ
Maksudnya : "Wahai Tuhan kami! Limpahkanlah sabar kepada kami, dan teguhkanlah tapak pendirian kami serta menangkanlah kami terhadap kaum yang kafir"
(Al-Baqarah : 250)

DOA 2

رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَتَوَفَّنَا مُسْلِمِينَ
Maksudnya : "Wahai Tuhan kami, limpahkanlah kesabaran kepada kami, dan matikanlah kami dalam keadaan Islam (berserah bulat-bulat kepadaMu)"
(Al-A'raf : 126)
sumber : >doa sabar<
p/s : moge-moge dengan amalkan doa ni,tahap kesabaran kite makin bertambah =.=

12 Lovenote(S):

  1. bersabar tu separuh dr iman kan.. :)

    ReplyDelete
  2. sabar je..sabar sgt2 sabar lg..sabar tu..sabarrr...lapaq!! tak boleh sabar dah!! hehe..:)

    ReplyDelete
  3. renjerkabloi : sabar pun ada had jugak..hihi

    ReplyDelete
  4. salam..
    bebanyak bersabar..

    ReplyDelete
  5. hairul392 : thanks hairul ^^
    byk2 sabar je ni..hihi~

    ReplyDelete
  6. http://renjersungai.blogspot.com/2011/03/assalamualaikum.html

    ReplyDelete
  7. ni tgh bersabar la ni..hikhik

    ReplyDelete
  8. renjerkabloi : BADAUnye haruan tu!!

    ReplyDelete
  9. mr curly : ye bagus kalau begitu..hihi

    ReplyDelete
  10. saya copy doa aw taw ;) comel. thanks..

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum! Harap dbnrkn sye copy ptikan doa awk untk blog sye. Trime kasih n jngn risau, sbb link ke blog awk tlh sye msukkn skali! :)

    ReplyDelete

 
© Copyright | All Right Reserved by Anamizu