doa meningkatkan kesabaran

9:51 PM 12 Comments A+ a-



setiap hari banyak sangat dugaan..
banyak sangat perkara-perkara pahit yang perlu ditelan..
sebelum ni dah kongsi doa mengurangkan rasa marah..
harini cik ana nak kongsi satu doa untuk tingkatkan kesabaran pulak..


DOA 1
رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ
Maksudnya : "Wahai Tuhan kami! Limpahkanlah sabar kepada kami, dan teguhkanlah tapak pendirian kami serta menangkanlah kami terhadap kaum yang kafir"
(Al-Baqarah : 250)

DOA 2

رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَتَوَفَّنَا مُسْلِمِينَ
Maksudnya : "Wahai Tuhan kami, limpahkanlah kesabaran kepada kami, dan matikanlah kami dalam keadaan Islam (berserah bulat-bulat kepadaMu)"
(Al-A'raf : 126)
sumber : >doa sabar<
p/s : moge-moge dengan amalkan doa ni,tahap kesabaran kite makin bertambah =.=

12 Lovenote(S)

Write Lovenote(S)
niesz
AUTHOR
March 07, 2011 delete

bersabar tu separuh dr iman kan.. :)

Reply
avatar
anamizu
AUTHOR
March 07, 2011 delete

niesz : betol3!! ^^

Reply
avatar
renjerkabloi
AUTHOR
March 07, 2011 delete

sabar je..sabar sgt2 sabar lg..sabar tu..sabarrr...lapaq!! tak boleh sabar dah!! hehe..:)

Reply
avatar
anamizu
AUTHOR
March 07, 2011 delete

renjerkabloi : sabar pun ada had jugak..hihi

Reply
avatar
hairul392
AUTHOR
March 08, 2011 delete

salam..
bebanyak bersabar..

Reply
avatar
anamizu
AUTHOR
March 08, 2011 delete

hairul392 : thanks hairul ^^
byk2 sabar je ni..hihi~

Reply
avatar
renjerkabloi
AUTHOR
March 08, 2011 delete

http://renjersungai.blogspot.com/2011/03/assalamualaikum.html

Reply
avatar
mr.curly
AUTHOR
March 08, 2011 delete

ni tgh bersabar la ni..hikhik

Reply
avatar
anamizu
AUTHOR
March 08, 2011 delete

renjerkabloi : BADAUnye haruan tu!!

Reply
avatar
anamizu
AUTHOR
March 08, 2011 delete

mr curly : ye bagus kalau begitu..hihi

Reply
avatar
March 21, 2011 delete

saya copy doa aw taw ;) comel. thanks..

Reply
avatar
November 17, 2011 delete

Assalamualaikum! Harap dbnrkn sye copy ptikan doa awk untk blog sye. Trime kasih n jngn risau, sbb link ke blog awk tlh sye msukkn skali! :)

Reply
avatar