Contest I'm Proud To Be A Muslimah

by - 2:14 PM

memandangkan cik ana dijemput sendiri oleh FiQ'Ra panCake untuk join, maka dengan rajinnye lah daku menjoinkan diri dalam kontes ni.. dah lame tak join kontes.. malas.. banyak yang nak untung sebelah pihak je organize kontes itu ini.. cis!!! tapi kontes ni cik ana nampak banyak faedahnye.. hadiah tu dah tentulah mantap.. ramai sponsor pulak tu.. kehkehkeh.. tapi yang paling penting, ada MESEJ yang boleh dikongsi bersama sambil berkontes... i suke yang tu ;)







BANNER KONTES

14 SEPTEMBER-14OKTOBER


ini hadiah-hadiahnye :

Pertama:
x1 Long Sleeve lycra maxi dress - Anaf Marketing
x1 tudung - Naura Fashion
x1 t shirt muslimah - Iman Abdul Gallery
x1 gypsy crumple shawl - AidaRabbaniyin
x1 purse - Jom Chantek Chantek
x1 inner neck -
Zara Hijjab

Kedua:
x1 baju kurung moden - Elhyatt Bizz Collection
1 tudung & x1 assesories - Happy Qlasik
x1 purse - Fariza Faisal Boutique
x1 tudung - Ainz Eshop



ketiga:
x1 tudung - Ainz Eshop
x1 inner neck - Zara Hijjab
x1 tudung syria yuna - Eila Cuteness Shoppe

keempat:
x1 gypsy crumple shawl - AidaRabbaniyin
x1 Dress untuk girl - Little Darlings Closet
x1 tudung - Ainz Eshop
x1 dress - Jom Chantek Chantek



kelima:
x1 satin shawl & x1 brooch - Nia Collections
x1 tudung - Ainz Eshop

keenam:
x1 gypsy crumple shawl - AidaRabbaniyin
x1 Dress untuk girl - Little Darlings Closet

ketujuh:
x1 shawl plain - Ainoura Collections
x1 purse - Jom Chantek Chantek

x1 shawl -
Zara Hijjab

kelapan:
x1 tudung - Ainz Eshop
x1 shawl - Zara Hijjab
x1 brooch -
Tri Fa

kesembilan:
x1 shawl plain - Ainoura Collections
x1 purse replika coach - Anything Shop

x1 brooch -
Tri Fa

kesepuluh:
x1 satin shawl - Anything Shop
x1 coklat cadbury - Afiq




tambahan untuk sape? belum tahu lagi.. join lah ;)
x1 coklat @ 35 cavity - Coklat Manis2u


3 blogger bertuah, by random.org
x1 doodle boy@ girl - Nur Arifuddin







ini doodle muslimah pilihan cik ana




Berdasarkan ayat 31, surah An-Nuur, Abdullah ibn Abbas, Ibn Omar, Atha, Ikramah dan lain-lainnya berpendapat: Seseorang wanita Islam hanya boleh mendedahkan wajah, dua tapak tangan dan cincinnya di hadapan lelaki yang bukan mahramnya. (As-Syeikh Said Hawa di dalam kitabnya Al-Asas fit Tafsir)

"Muslimah sejati tidak dilihat dari bentuk tubuh badannya yang mempersonakan, tetapi dilihat dari sejauh mana ia menutupi bentuk tubuhnya yang mempersona itu. Muslimah sejati bukanlah dilihat dari sebanyak manakah kebaikan yang diberikannya, tetapi dari keikhlasan ketika ia memberikan segala kebaikan itu. Muslimah sejati bukanlah dilihat dari seberapa indah lantunan suaranya, tetapi dilihat dari apa yang sering mulutnya bicarakan. Muslimah sejati bukan dilihat dari keahliannya berbahasa, tetapi dilihat dari bagaimana caranya ia berbicara dan berhujjah kebenaran."

Muslimah sejati bukan dilihat dari keberaniannya dalam berpakaian grand tetapi dilihat dari sejauh mana ia berani mempertahankan kehormatannya melalui apa yang dipakainya. Muslimah sejati bukan dilihat dari kekhuwatirannya digoda orang di tepi jalanan tetapi dilihat dari kekhuwatiran dirinyalah yang mengundang orang lain jadi tergoda. Muslimah sejati bukanlah dilihat dari seberapa banyak dan besarnya ujian yang ia jalani tetapi dilihat dari sejauh mana ia menghadapi ujian itu dengan penuh rasa redha dan kehambaan kepada TUHAN-nya. Dan ia sentiasa bersyukur dengan segala kurniaan yang diberikan."

"Sesungguhnya kepala yang ditusuk dengan besi itu lebih baik daripada menyentuh kaum yang bukan sejenis yang tidak halal baginya" (Hadis Riwayat At-Tabrani dan Baihaqi)



Dah kenal takkan tak nak jumpa. Jumpa kalau tak pegang tangan macam tak kena. Dah pegang tangan, nak sandar kepala. Kepala dah lentok, nak cium pipi pula. Alang-alang cium pipi, rugi sup lidah kalau tak dirasa. Tangan takkan tengok saja? Bila bagi betis, dimintanya lutut dan paha. Mata yang terbuka tertutup manja. Tempat yang tertutup terbuka akhirnya. Kawasan larangan diteroka. Kucing mana nak tolak ikan depan mata?




dan janganlah kita wahai muslimah sekalian menjadi buta hati dengan pujuk rayu sang lelaki.. jagalah HATI, hiasilah PERIBADI, insyaallah nikmat indah disana kelak menanti =)



cik ana tag : INA, YAYATH, SYAFIQAH

You May Also Like

17 Lovenote(S)

  1. sambil menjoin ada mesej yg sgt berguna. :)

    ReplyDelete
  2. tq dear join ;) hope syarat2 sume awk da follow eh.. moga2 brjaya~ suka coretan awk pasal muslimah ;)

    ReplyDelete
  3. nice sgt doodle muslimah ana tu =)

    ReplyDelete
  4. wah..gud luck ana...=)

    _________________________
    I have added cool emoticons to this message.
    To see them go to http://x.exps.me?f0bd3c74936124e3243ed23d9f763dfe

    ReplyDelete
  5. thanks tah cik ana:)good luck ye..nanti yath join..btw, mesej yang mendalam la cik ana:)i like:)heee^^

    ReplyDelete
  6. doodle 2 awk buad sndiri kew ? comel laa

    ReplyDelete
  7. Posting menarik....ya Sir Thiru mninggal tahun lpas, eksiden...

    ReplyDelete
  8. ziarah dri contest same..semoga berjaya :)

    ReplyDelete
  9. TAHNIAH! AWAK MENANG! Contest I'm Proud To Be A Muslimah by fiQ'Ra panCake! -Faqihah (http://www.faqihahhusni.blogspot.com)

    ReplyDelete
  10. result dah kuar..jom tgk

    http://fiqracake.blogspot.com/2011/10/congratulations-to-winners.html

    ReplyDelete
  11. eh,eh , menang shawl lah! tahniah ek ^^

    ReplyDelete