Jalan-jalan Ke ?


Khamis dan Jumaat tadi aku dengan beberapa orang Team Kerja aku pergi Kulim Golf & Country Resort.. Ada program Seminar Transformasi Usahawan Get Malaysian Business Online(GMBO) kat sana pada pagi Jumaatnye.. so kamiorang gerak petang khamis tu la.. Kamiorang konvoi 3 kereta je kali ni sebab jauh.. and ini kira first time aku drive jauh dalam hal yang melibatkan kerja.. kalo sebelum ni memang aku takkan drive sebabnye aku selalunye boleh tompang keta Boss yang dulu tu.. tapi skang ni kene drive sendiri la.. and aku lebih rasa selesa kot drive sendiri memandangkan rasa best travel 1 keta dengan Boss macam dulu tu dah takde skang ni.. yelah Boss yang dulu dapat rezeki di tempat kerja baru.. sobss sobsss

1- Exora : Boss II drive   2-Waja : Abg Lan drive   3-Pesona : Aku drive

Kamiorang gerak dari Sungkai lebih kurang 3.30 petang pastu dengan kadar pemanduan yang agak berhemah gak la, kamiorang selamat sampai kat Kulim Golf Resort tu lebih kurang pukul 8.30 malam kot.. sebabnye sebelum tu kamiorang ade melencong kejap makan Mee Udang kat Port Weld.. maklumlah drive non stop dari Sungkai.. sampai kat area Taiping je perut memasing dah bunyi keroncong.. Leader bagi dua pilihan untuk makan:

1-Mee Udang Port Weld, Perak       2-Char Kueh Teow Sg Dua, Penang

Memandangkan ahli dalam Pesona aku pakat dah lapar, kamiorang berkeras la pilih Mee Udang sebab itu je destinasi yang dah dekat masa tu.. nak menunggu sampai ke Penang tu macam dah tak rela je.. pakat kebulur dah semua masa tu =P

Bila sampai je kami kat Kulim Golf Resort tu, Team Kerja yang dari sana dah siap sedia tunggu untuk sambut ketibaan jet kamiorang semua.. siap diorang bookingkan 2 bijik banglo lagi untuk kamiorang stay bermalam.. dia punya banglo perhhhhhhh giler stylo baq hang! cun habes arr ! fully furnished banglo tu = RM450.00 per night (5 rooms with 10 single bed) + kitchen + air conditioner + flat screen TV + bilik air dalam every single room.. memang selesa habes la.. lena gila tido malam tu =P


ni banglo yang stylo habes tu.. rugi betol dapat stay 1 malam  je :'(


Tapi sayang sebabnye kamiorang dapat stay 1 malam je.. esok siangnye lepas habes program terus kene balik.. takdela sempat nak bersosial life.. memang takde la istilah 'jalan-jalan'.. chitt~

Dalam kawasan Kulim Golf Resort tu giler banyak banglo besau-besau! sampaikan tak tahu dah itu rumah ke istana ke taman tema disneyland ke hape.. *melampau tak hyperbola aku bagi? =P  tapi seriyes memang banyak banglo besar².. dah la tu, dok dalam kawasan tu rasa tenangnye la hai.. keliling tu kan padang golf menghijau je.. kalo la aku dapat rumah sebijik kat situ memang tak kuar umah  dah aku rasa .. kehkehkeh

"wahai orang kulim semua ! enibadi single mingle ??? " =P

6 comments:

  1. hyperbola betul tuu.hahaha..nice!

    ReplyDelete
  2. sedapnya dapat makan mee udang tu.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mee Udang situ ekceli x bape umphh la Aiza.
      ada 1 lg tmpt yg rare. Salleh Stall nama dia.

      Delete
  3. Sy tak dok kulim, tp sy single ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hamboihh Uncle Zuan.. kemain lg single dia :D

      Delete