Dikala Malam Bulan Mengambang


Assalamualaikum awak.

Terime kaseh sebab awak selalu datang sini.
Datang selongkar entry-entry dulu².
 Walaupun entah hape je yang saye tulis.
Tapi awak keep on selongkar jugak bace.
Terime kaseh.
Again ;)




Adoi bizi lettew konon sampai enam hari tak hapdet ape².. dah la tak hapdet, pastu tak p jenguk blog kengkawan pulak tu.. hnnss hnnnss ampun ya sobat sekalian.. guwe lagi sibuk ngaturin jadual gerakkerja guwe sekarang ini.. hahaha dah jadi minah indon pulak.. ini semua salah Nabil Maharaja Lawak Mega la ni.. dok bantai gelak tengok Nabil jadi Malin Kundang sampai teringat² pulak cara dia becakap.. "ya kan ? ya kan ? ya kan? " --- dia becakap pekat giler indonnye kononnye.. adoi haha

Pheww ok habes part Nabil.. Nampak tak atas tu ? Itu chat conversation antara aku dengan lagi dua orang lagi besfren aku --- si Reff & Iszuwan.. Antara yang masih bujang dalam team tu adalah aku.. Makanya dorang ni pakat dok risau kalo aku dah kawen nanti takot kalo aku dah takleh nak havoc² dengan dorang apa semua.. Tu yang siap pesan kena carik laki sporting hape semualah.. Masalahnye nak mencari tu yang aku tak tahu camne.. Well maksud aku memangla boleh cari, pastu bila dah jumpak nanti kau mesti macam :

"wahhhhhh cenggini la jejaka impian aku !" 

Pastu mata siap kelip-kelip adorable gittew dok ushar je muka jejaka impian kekononnye tu... Pastu tetibe nanti kau tengok masa dia balik kerja ada sorang gerl ni dah tunggu kat depan ofis. Siap salam ciom tangan bagai. sekali hasben orang daaaaaa. PAP ! habes lah mimpi siang kau kat situ. kehkehkeh


Aku sebenarnye takdela risau mane pon pasal jodoh--nikah--kawen ape semua ni.. dedulu masa jiwa tengah panas zaman muda memangla kalut dok fikir bila la aku ni nak berjodoh.
Pastu mengeluh.
haiishhh~

Tapi skang semenjak makin merangkak usia remajatua ni dah makin tak kesah sangat dah..
Belajar muhasabah. 
Belajar redha. 
Belajar telan semua yang jadi memang dah diatur baekkkk punye.

Takyah susah² fikir serabut kepala.. Hadap je ape yang datang. Pastu doa dan senyum selalu. InshaAllah memang dari kau bukak mata awal pagi sampai ke malam lah akan ada benda yang indah² je.

Tak caye try ;)





13 comments:

  1. Allah taala knows best~ ;3

    ReplyDelete
  2. jodoh sudah ditentukan, kalau sudah jumpa nanti, insya'Allah Allah bukakkan pintu hati dua2 :)

    ReplyDelete
  3. insyaallah ade lah tuh slow2.... kene mencari jugak tau..

    ReplyDelete
  4. betul tu aturan Allah terbaik..menanti dengan pasrah..haha

    ReplyDelete
  5. tengah try. nak jadi remaja tua juga. haha

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. aturan Allah S.W.T sangat indah. sampai masanya nanti terasa manisnya.

    saya sudah rasa manisnya. Inn Sha Allah nti Ana pasti rasa jugak. :)

    ReplyDelete
  8. kawan2 sume dh xsabar nk tgk ana kawen..hehe...insyaallah sampai jodohnya tahun ni..hehe

    ReplyDelete