Mandi Sungai

Cuti hujung minggu baru-baru ni family aku pergi mandi-manda kat Hutan Lipur Kuala Woh. Mulanya si Rafael ni demand mintak nak pergi mandi kat Lost World Of Tambun kat Ipoh nu. Pastu aku bantah dengan alasan jauh nak pergi (pada hal poket aku tengah tak berapa tebal). 
Pastu aku pun bagi idea bernas untuk pergi picnic di tepian sungai Kuala Woh (Tapah) ni. Dengan penuh harapan, aku pujuk lagi si Rafael tu bawak itik kuning nanti boleh berenang-renang kat dalam sungai tu. Tak yah nak takut hanyut sebab ada itik kuning tu.
Bila sampai je kat lokasi, memang dia tuntut la segala janji manis yang aku taburkan kat dia. Last-last papa dia yang kena bawak dia pergi berenang-renang dengan itik kuning tu. Kami-kami sibuk lah nak bakor segala ikan, ayam, udang yang dah diperap siap-siap. Perut pun dah memang lapar. 

Bahagia sungguhla si budak kenit ni dapat main air. Jenuh pujuk ajak naik. Sampaikan kena tukar shif la aku dengan papa dia. Budak kecik mana yang tak naik syeikh bila jumpa air. Mula-mula je acah-acah takot, pastu huhhhhh tak lalu la engko nak melayan kerenah dorang ni.

Sipbaikla aku ada sorang ni je anak sedara. Kalau lah ramai, pengsang makcik nak oiiiiii!




19 comments:

  1. hahaaha siap itik kuning bawak

    ReplyDelete
  2. nasib sorg ja..saya ni ramai anak buah mcm2 peragai ada... hari tu bdk2 tu p sendri sungai.. rumah dekat ngan sungai... balik apa lagi siap la kena marah... tapi makcik dia dulu sama ja masa kecik2 hihi

    ReplyDelete
  3. Assalam ana,
    sonoknya nengok ayor sungai itu
    hokeyh akak dah tergoda
    nak kena bawak anak pi pulop weekend ni he3

    ReplyDelete
  4. Hehehe..budak2 memang pantang kalau nampak air..belum pape dia dulu yang terjun..hikhik macam anak buah Cik Mimie..

    ReplyDelete
  5. waa bestnyee mandi sungai!!

    ReplyDelete
  6. dah lamaa tak mandi sungai. huhu.

    ReplyDelete
  7. skrg musim hujan ptg2 kt sini nk mandi sg pun rs cm x selamat

    ReplyDelete
  8. hahaha. comel ja bawa itik kuning sekali.... seronok dapat mandi sungai.... :D dah lama x mandi sungai, waaaa

    ReplyDelete
  9. bebudak.. kasilah can naik pelampung.. hehe
    orang tua mcm saya pun tak malu pakai pelampung jugak, tapi kat pantai je la.
    kat sungai idoklah teman.. hehe..

    ReplyDelete
  10. Best gak picnic kat sungai boleh gak buat bbq bagai... Kalau kat Lost World tak dapat buat macam2...

    ReplyDelete
  11. wah bestnya mandi sungai.. lee pun kalo jumpa air jd hantu air gak hehehe..mandi sampai kecut jari2 haha

    ReplyDelete
  12. lamanya tak mandi sungai

    ReplyDelete
  13. bestnye mandi sungai..
    jeles!

    ReplyDelete
  14. Lamanya tak mandi sungai! hhehehe itik kuning tu comella :)

    ReplyDelete
  15. lama betul tak mandi sungai.. budak2 kalau jumpa air, memang macam tu.. jenuh kita plak nak kena pujuk ajak balik..

    ReplyDelete
  16. wah seronoknya mandi sungaii.. air dia jernih mesti sejuk jek kan best!

    ReplyDelete
  17. Mesti sejuk airnya..

    ReplyDelete