Ada betulnya

kawan aku pernah hadap tapi semua berakhir sebelum jadi apa-apa.

kawan aku : ana.. aku dah jauhkan diri dari dia.
aku : ok lah kalau camtu. aku tahu kau boleh.

beberapa purnama lepas tu.

kawan aku : ana.. dia mesej dan call aku semula la. rindu.. sayang.. bla.. bla.. bla..  apa aku nak buat ni ana ? aku taknak jadi orang ketiga macam dalam drama melayu selalu tu. tolong weyh !
aku : aku rasa kau patut jumpa isteri dia dan bagi terus isteri dia baca sendiri semua mesej tu.
kawan aku : weyhh ko rasa isteri dia boleh sabar ke nak jumpa aku untuk baca semua tu? kalau aku jadi isteri dia konfem aku takkan sudi la nak jumpa orang yang nak jadi perampas !
aku : sebab tu jangan cepat melatah. 

"..suami jaga diri.
isteri jaga diri.
perempuan tak / belum bersuami jaga diri.

kalau semua jaga diri--
insyaAllah semua ni tak jadi.."

pheww berat nanang.
moga dijauhkanlah.


8 Lovenote(S):

  1. apakah..???? tumpang lalu sat... miauw2...

    ReplyDelete
  2. kes berat nih,
    moga semuanya boleh fikir semasaknya
    kesan dan akibatnya kan

    ReplyDelete
  3. aduyai.. kalo boleh xnk hadap bnde ni sume..
    sakit ati sakit jiwa.. mental xkuat.. huhu

    ReplyDelete
  4. Takde masalah cari masalah. Huh.

    ReplyDelete
  5. tepuk sebelah tangan tak berbunyi org kata..betul tu klu semua jaga diri Insyaallah pasti OK!

    ReplyDelete
  6. Semua pun memang wajib menjaga diri, diri ini memang amanah dari Allah S.W.T kepada kita untuk dijaga dengan sebaik-baiknya... dan lagi satu, kita jangan buat kat orang lain apa yang kita tak nak orang lain buat kat diri kita ^^

    ReplyDelete
  7. fuh scary.. mintak la dijauhkan..

    ReplyDelete

 
© Copyright | All Right Reserved by Anamizu