Just Give Me A Reason

Waduh² minggu yang bizi. Maklumlah lepas dah 12 minggu lebih jadi mandor ke sana sini, sekali dah start masuk kerja semula haaaaa amekaw. Jem woi jem! Nak bagitaw kata bizi sangatla tu hehehe. Banyak pulak data nak kena key in semula disebabkan dulu semuanya save secara manual aje pada template. Sekarang haaa tudia semuanya perlu save data dalam sistem. Naik juling bijik mata pagi petang dok ngadap sistem (O_0)   Dah ghupe mata panda.

Sistem baru ni pada pendapat aku memang sangat banyak membantu. Memang jauh lebih baik lah compared to previous sistem. Kalini lebih relevan dan masih dalam proses upgred. Line tenet kat tempat aku ni pon salah satunya jugak yang masih dalam proses upgred. Kalau sebelum ni upload speed 5-6mbps tu kira paling tinggi dah tapi disebabkan sekarang segalanya masih dalam proses, upload & download speed P1 wimax kat tempat aku ni 0-1mbps saja. Yang mana itu sangat mencabar keimanan aku sebagai blogger tegar kehkehkeh


Mane tak nye. Aku nak hapdet pon jadi terbantot. Dok loading -- connecting saja. Nak buat apa pon tak buleh. Buleh terlena dulu la punya dok tunggu dia loading. Ni pun aku tak taw la lepas ke dak aku hapdet ni. Ini kira untung jugakla dapat 0.39mbps (waktu malam) kalo waktu siang jangan harapla. Dah macam dok dalam gua taw tak perasaan dia T___T

Sesungguhnya aku merindui saat internet berkelajuan tinggi. Tudia ayat iklan sangat huwawawa

*Aku dalam proses jejak kaseh ke blog engkorang. Tapi tudia la jenuh dok loading. Pelan² kayuh je la nampak gaya =P

21 comments:

  1. patutlah lama tak nampak. dia busy kalah pak menteri. hahah :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak lama lagi dia nak ganti Pak Jib...

      Delete
    2. habis la kalau ana ganti Pak Jib hihi

      Delete
  2. hehe..sabar ja la kan ana..takpe, kayuh pelan2 pun ok apa kan..

    ReplyDelete
  3. keep on blogging...*happy reading

    ReplyDelete
  4. yer betul tu.... gigihkan berblogging... jangan putus asa... biar lambat asal berblogging... hahaha

    ReplyDelete
  5. laaa tak payah la pakai beskal kan dh kena kayuh.. pakai keretapi laju buatan jepun tu kan senang heeeheee!

    ReplyDelete
  6. he he sabar sabar..akak suka sangat pink! dari dulu hingga kini. lagu ni sedih kan =((

    ReplyDelete
  7. Bila ditanya apa rahsia kehidupan bahagia,
    salah satu jawapannya ialah
    "Mempunyai internet yang berkelajuan tinggi."

    ReplyDelete
    Replies
    1. bahahaha. .betul tu. memang perlu sangat internet berkelajuan tinggi. :D
      especially utk org yg selalu online. :D

      Delete
    2. betul!!! hahahah!!! XD

      Delete
    3. sangatlah betul.......! hahaha..
      cma kekadnag lembab semacam..,pasrah ja la..mula sibukkan diri dgn aktiviti berfaedah

      Delete
  8. Zumal pakai phone aje tapi hairan gak memang internet slow dah selaju dulu... 'macam ada yang tak kena'

    ReplyDelete
  9. Tudia..lama tak nampak ana..heheh..kelajuan internet memang menguji kesabran seorang blogger..hikhik..sabar tau :)

    ReplyDelete
  10. betul tuh...kdg...bila line tinet macam siput memang sangat2 menguji jiwa dan perasaan...harap bersabar yer ana...hihihih

    ReplyDelete
  11. Mencabar keimanan sebagai blogger.
    Hehe..betul tu..

    ReplyDelete
  12. haha faham sangat perasaan internet slow tuuu. sy dah terbiasa internet laju kat sini, asal nak bukak youtube, takyah tunggu buffer pun. sekali balik malaysia, haha terus simpan laptop tak larat nak tunggu buffer :D

    ReplyDelete
  13. ana pakai internet apa kt rumah

    ReplyDelete
  14. hehehehe... saya pun benci betul bila internet slow sangat. nak buat apa pun x boleh. dah la saya suka buka youtube. kalau balik rumah lagi satu apa pun x jadi. adik2 conquer bw main game -.-

    ReplyDelete