Sampai Bila?


Ramai yang dah perasan agaknya pasal pertukaran blogspotdotcom ke blogspotdotmy. Ramai jugak blogger² otai yang share pasal benda ni. Aku terbaca kat blog SayidahNapisah pasal benda ni. Sesiapa yang memang dah beli dan guna domain blog sendiri takde effect apa katanya. 

Ahah! Persoalannya sekarang, pada sesiapa yang guna domain free yakni guna blabladotblogspotdotcom akan jadi masalah hape? Macam aku ni lah salah sorangnye. Tapi aku rasa kalau macam blog aku ni takde effect apa pon kot sebabnye aku bukannya ikot teknik SEO ke adsense ke hape segala bagai tu semua. Main hentam ikot sedap tekak aku je nak sharing pasal hape. Pastu pulak blog pon suam²  Radix kuku  je. 



Pada yang mementingkan SEO dan jugak adsense tu semua haaa yang tu kot engkorang kena re-check balik kot ada effect sebabnya nanti maybe die tak crawl ke link yang betul. Pening² lalat pastu dia redirect ke web lain. 

Agaknye gitu la kot.
Kena tanya blogger otai la kalo nak lebih tahu.
Aku bukan blogger. kehkehkeh 




20 comments:

  1. tu la.. tak bape nak paham sebenarnye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpe kak, boleh tanye pada yg pakar hehe

      Delete
  2. Akak PC pun pening lalat..huhuhu...

    ReplyDelete
  3. ohh...mcm tu..sis JM ni..bab SEO k Adsence ke mm x fahama..main tulis je sesuka hati..samalah kita..kalau CEO sis JM tahulah

    ReplyDelete
    Replies
    1. hamboi kemain lagi sis JM CEO cepat je tahu hahahaha

      Delete
    2. Samalah. Akak pun macam sis JM. Seo ke ranking ke adsense ke akak kelip2 mata je :)

      Delete
    3. Jay Emm update blog pon setahun sekali.. keh keh keh...

      Delete
  4. xde efek ape pun rasanya.. sebab sy guna proxy german, mana2 blogspot dari malaysia takkan keluar dot com [dot] my, tp keluar dot com [dot] de contoh:

    http://ana-mizu.blogspot.my <--- ni proxy malaysia
    http://ana-mizu.blogspot.de <-- ni proxy german

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamak aiseh part proxy proxy tu yg tak paham tu. kikiki

      errr tapi kan, kalo ana klik link blog amir, die kuar http://www.azstory311.com/
      takde pon kuar yang (.de) mcm amir kata tu.. err ke ana salah paham? haha x pahamla..

      Delete
  5. Replies
    1. haah tetiba. sipbek xde effect pape kikiki =D

      Delete
  6. sy xphm pun pasal pertukaran tuhh....lg sedih huhuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama la ana pon x faham satu ape pon hahaha

      Delete
    2. Tak yah paham laa... memang tak kan paham pon... keh ke keh..

      Delete
    3. memang buat2 tak paham je hahaha

      Delete
  7. sama la...aku pun main tulis je.. tak berapa kisah pun pasal SEO tu. Tapi aku rasa xde effect apa sgt kot. Elok je org search kt google tetiba jumpa blog aku. Boleh tahan menjadi la SEO utk beberapa entri walaupun aku hentam jek....

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pon main tulis je. tak peduli pon psl SEO hape segala tu. tak rajin nak R&D psl teknik SEO. sbb tu tak masyukkkk =P

      Delete
  8. SS tak pernah fikir langsung pasal mende ni... Bukan jual nasi lemak online pon... keh keh keh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hamboi nasik lemak online engko hahaha

      Delete