Jalinan Kasih-Episod 1

Hai engkorang. Ini sebenarnya sekitar kisah Program Syukur Ramadhan pada 10 dan 11 Mei yang lepas. Setiap site kami perlu anjurkan satu program bertemakan Ramadhan dan aku memilih untuk menjemput Tuan Haj Shamsul Ghau Ghau sebagai Icon Digital Sharing (Fitnah Media Sosial)
Pagi tu aku mulakan dengan aktiviti gotong-royong memasak bubur lambuk dulu dengan kaum ibu Gerakan Persatuan Wanita (GPW) bermula jam 8.30 pagi hingga 11.30. Dapatlah 3 periuk besar untuk diagihkan sebanyak 600 bekas kepada jemaah kariah yang hadir pada sesi Sembang Santai bersama Tuan Haji Shamsul Ghau Ghau selepas selesai Solat Jumaat petang tu.




Dan program disambung lagi pada esok hari dengan pelbagai aktiviti antaranya Ramadhan Coloring Contest (untuk pelajar umur 6 hingga 10 tahun), Free Fire Tournament (Pelajar Tingkatan 1 hingga 3), dan juga beberapa Kuiz Digital yang dikhaskan mengikut kategori umur bermula dengan kanak-kanak sekolah rendah, pelajar sekolah menengah dan golongan dewasa.

Alhamdulillah segala aktiviti berjalan lancar mengikut jadual yang telah dirancang dan penyertaan juga mendapat maklumbalas positif daripada ibu bapa penjaga sendiri yang meminta agar aktiviti sebegini diadakan selalu supaya anak-anak mereka dapat sama-sama memanfaatkan masa terluang di Pusat Internet. 

Yelah daripada anak-anak berkeliaran ke sana sini, baik juga diorang sertai program macam ni. Sekurang-kurangnya di bawah pemantauan Aku ni ha. Lebih selamat katanya =P


4 comments:

  1. Tahniah! meriah dan happening nampak event ni

    ReplyDelete
  2. wahhh program yang menarik sangat, satu family boleh join sama...

    ReplyDelete
  3. Bestnya dapat jemput Tuan Haji Shamsul ke program.

    ReplyDelete