Jalinan Kasih-Episod 2

Dalam engkorang sibuk sepanjang Bulan Ramadhan dengan pelbagai aktiviti, aku kat site tempat kerja pun sama berkejaran dengan dateline macam-macam aktiviti. Untuk bulan Ramadhan sahaja aku kena selesaikan beberapa aktiviti yang bagi aku agak mencabar sebab diadakan dalam bulan puasa. 

Almaklumlah bulan puasa segalanya kena sabar. Memang sangat mencabar keimanan tapi macam mana tercabar pun, aku tetap perlu tempuh dengan penuh ketakwaan. Gitteww~ kehkehkeh =P


Program E-RoboSTEMS ni sepatutnya aku nak selesaikan dalam bulan April (sebelum masuk Ramadhan) tapi disebabkan ada kelewatan bajet jadi sebab tu terpaksa buat dalam bulan Ramadhan juga. 

Pada hujung bulan Mac (berakhirnya 1st Quater / Suku Pertama) lagi dah aku punya push management dengan submit segala proposal sebab nak mohon diorang release budget sebelum masuk Ramadhan. Tapi nak buat cemana kan, kita hanya mampu ikut plan dan apa yang berlaku kita kena hadap dan teruskan jugak hehehe

Buat julung kalinya pada cuti sekolah Ramadhan, aku ambil keputusan untuk adakan Beyblade Battle khusus untuk adik-adik pelajar berusia seawal 4 tahun hingga 12 tahun. Pada mulanya aku target hanya dalam 20 peserta sahaja sebab selalunya tak ramai mana pun yang akan boleh turut serta. 

Tetapi sangkaan aku agak tersasar kali ni sebab bila tiba hari kejadian, seramai 80 peserta yang hadir untuk sesi pendaftaran pada pagi 28 Mei tu ! Disebabkan Pusat Internet tempat aku kerja tu kapasitinya boleh memuatkan anggaran lebih kurang maksimum 30 - 40 orang sahaja untuk satu-satu masa. Bayangkan 80 peserta kanak-kanak hadir pagi tu. Fuhhhhh macam sardin beb ! Tapi aku puas hati sebab penuh ketat sendat padat untuk sesi Digital Beyblade Battle Klik Dengan Bijak untuk pagi tu sahaja =P (sebab aku kasi taklimat keselamatan internet dulu sebelum aku izinkan diorang bertarung tu hehehe)

Sampai gegar-gegarlah snap gambar punya eksaited aku hahaha ! Ini hanya untuk sesi Beyblade Battle belum termasuk aktiviti seterusnya fuhhhh~





Beberapa aktiviti lain tu termasuklah Digital Whisper Challenge, E-Sport Mobile Legends, My Aero Robo, STEMS Super Skills dan juga Mobile E-Waste. Semua hadiah ditaja sepenuhnya oleh Webe Digital Sdn Bhd (a TM Unifi Company) dan aku sangat bersyukur sebab dapat juga selesaikan segala aktiviti yang dah dirancang walaupun pelbagai pancaroba perlu ditempuhi hehehe

Walaupun nampak aktiviti tu macam : 

"hek eleh itu je aktiviti engko buat? "

Hello..... itu semua perlukan perancangan dan ketelitian tau kalau tidak memang caca-marba lah tambah-tambah pulak kena buat masa bulan Ramadhan. Masa awal pagi tu yelah masih bertenaga, membawak ke petang nak menghabiskan tu hanya Allah yang tahu macam mana peritnya nak hadap semuanya. 

Aku cuma harapkan segala aktiviti yang telah dibuat memberi manfaat kepada semua adik-adik peserta yang menyertai dan semoga sumbangan kecil aktiviti yang aku rancang tu dapatlah menjadi jariah untuk aku di sana nanti ;)


3 comments:

  1. uishhh meriah walaupon bulan puasa..
    semangat dorg ni.. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai welkem back ezy ! syukur alhamdulillah diorang semangat, kalau tidak acik ana ni yang hilang semangat ha hehehe

      Delete
  2. Kita akan rasa gembira sangat bila sesuatu program yang kita rancang dapat berjalan lancar

    ReplyDelete