#ApaNakMakan-Roti Kukus / Roti Wap

 


Macam-macam jenis makanan viral & trending zaman media sosial sekarang kan?

Baru-baru ni viral pasal Buah Donut Peach.

Tapi disebabkan harga dia agak 'kayangan' untuk poket aku, jadi belum sempat merasa hehe




Masa pagi semalam, awal-awal sampai ofis tu, dari jauh dah dengar meriah suara Kak Izah & Nana.

Sampai je ke pantry tu, harum semerbak bau yang menggamit bulu hidung hehehe

Nana dengan pantas hulur sebekas ROTI KUKUS atau ROTI WAP pada aku.

Dia suruh aku cuba yang berlauk dan yang filling inti manis (cheesy yogurt,nutella & peanut).

Dan tekak aku lebih suka pada yang Roti Kukus / Roti Wap inti berlauk.

Sebab ada rasa pedas, manis, masin. Semua balance.

Kak Izah yang belanja menu sarapan Roti Wap pagi tu.

Ada gerai baru start niaga katanya & nak support peniaga tu.

Boleh tahan sedap juga Roti Kukus / Roti Wap berinti.

13 comments:

  1. Tak jumpa lagi orang jual roti kukus ada inti di sini.

    ReplyDelete
  2. selalu juga nampak duk lalu lalang dekat fb tapi saya tak ada rasa teringin plk dengan roti wap ni haha

    ReplyDelete
  3. ada jual kat area berdekatan tp sy x singgah lagi. takut terlalu manis je dia punya inti tu

    ReplyDelete
  4. roti simple je tp yg penting sedap ditekak 👍

    ReplyDelete
  5. Tak pernah cuba lagi roti ni.

    ReplyDelete
  6. Wah...nampak menarik..
    Selalu jumpa inti manis ja..
    Ni ada inti berlauk...menariks ni

    ReplyDelete
  7. Pernah tengok tp x pernah cuba lagi...rasa macam risau nak cuba..hahaha...risau manis atau pelik rasanya

    ReplyDelete
  8. Tak timbul lagi roti wap ni di Sri Gombak :D macam-macam idea orang sekarangkan...

    ReplyDelete
  9. Tak pernah nampak lagi kat area sini. Nampak sedap je tuuu

    ReplyDelete
  10. nampak sedap tu bila dimakan panas2! Yummy...

    ReplyDelete
  11. Saya pun tak beli lagi donut peach viral tu

    ReplyDelete
  12. Roti kukus ini beritanya sampe Indonesia. Saya sering lihat di feed IG saya. Teringin sebenarnya. Kemarin ke Penang saya coba cari, tak Nemu pula. Mungkin saya kurang effort carinya 😅

    Penasaran nak coba. Tapi Krn saya tak terlalu suka manis, rasanya yg varian savoury atau berlauk lebih cocok buat saya ☺️

    ReplyDelete
  13. betul skrg ni macam2 makanan viral kalau tgk kat sosial media tu. antara nak ikut ke tidak je. mcm buah peach tu saya tak minat sbb risau alergik. tak pernah makan..lagi satu buah tu macam berbulu-bulu kan. x pe lah rasa macam x boleh masuk kat tekak..hat roti kukus ni tak pernah try lagi...boleh cuba ni kalau jumpa kat mana2 ada jual..

    ReplyDelete