Festive Season : Limau Mandarin

 



Tahun Baru Cina datang lagi. Tahun ini Tahun Naga.
Supervisor Bong (Adik Aku) kirimkan 1 kotak Limau Mandarin.
Tanda buah tangan semoga cepat sembuh daripada kemalangan motor haritu.

Limau Mandarin ni turun naik kapal berapa bulan agaknya ye?
Rasa dia manisssssss helok! Penuh berjus!

Aku tiap kali nak makan limau jenis ni, memang wajib akan buang segala serat urat dia tu.
Orang kata banyak khasiat serat tu kan? Tapi aku tetap gigih buang satu-satu.

Engkorang makan limau buang ke atau telan je?


18 comments:

  1. dpt yg manis syok..kt opis ni ada dpt 3 kotak aritu...dpt la sorg merasa 2 biji

    ReplyDelete
  2. ok laa tu dpt manis
    tang busuk dgn masam tu
    grrrr
    gerammm je dibuatnya

    ReplyDelete
  3. Bestnya dapat sekotak limau ni...
    Sedar tak sedar berbiji² di makan ahak!

    ReplyDelete
  4. Haritu pun dapat sekotak limau dari opis abah Ahnaffea. Makan kene bercatu budak² ni. Risau kang batuk. Hihihi

    ReplyDelete
  5. Kalau dah berselirat2.. memang sy buang dulu baru mkn, tak kira la ada serat ke tak. 😁.
    Tahun ni blom merasa lagi limau CNY.
    Tak de org bagi. 🥲

    ReplyDelete
  6. abe kie buang urat2 limau tu sblom buang... jika beli lokam ni paling tidak kena beli saiz L sbb kemungkinan manis tu tinggi. jgn beli saiz M, S dan XS ye....

    ReplyDelete
  7. Akak pun suka buang dulu, serat-serat tu. Akak dah lama tak makan ni. Jangan makan banyak, nanti boleh batuk.

    ReplyDelete
  8. hampir setiap hari makan buah mandarin ini di pejabat...ramai orang bagi dan kami tukang makan jer...kalau tak sayang buruk begitu sahaja

    ReplyDelete
  9. Buang sebab dah terbiasa daripada dulu. Kalau boleh nak makan isi berjus tu je, kulit yang dekat serat-serat tu pun nak buang jugak

    ReplyDelete
  10. buang juga.. rajin sungguh.. sebab suka makan cantik2 gondol gitu :D

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum, dik. Maaf dah lama akak tak bertandang ke mari. Apa khabar?

    Limau tu seratnya akak buang sikit2 je sebab pernah dengar orang cakap serat limau, bijinya kalau makan…elok utk orang yg sakit perut. Tak tahulah sejauh mana kebenarannya 😂

    ReplyDelete
  12. mkn limau ni yg bagusnya lawas he hee senang membuang

    ReplyDelete
  13. selalunya buang tp ikut kerajinan jugak hehehe

    ReplyDelete
  14. mkn chill mmg sedap limau mandarin ni.. juicy

    ReplyDelete
  15. tengok kerajinan. kadang-kadang buang, kadang-kadang telan je

    ReplyDelete
  16. Ikut mood. Kalau lapar, dengan biji sekali telan.

    ReplyDelete
  17. Saya pun sama kalau makan mmg suang segala serat putih tu huhuu

    ReplyDelete
  18. Kalo saya langsung makan kak. Krn memang banyak khasiatnya 🤭. Kandungan antioksidan, fiber dan vit c. Jadi better dimakan juga. Duluuu saat kecil saya pun selalu buang. Tapi papa melarang Krn katanya bagus. Jadi ya sudah, saya coba makan langsung, dan jadi terbiasa sampai skr 😄

    ReplyDelete