Jeng Jeng Jeng

9:36 PM 51 Comments A+ a-


Cuti sekolah dah bermula. Kerja-kerja pun makin bertambah, Masa yang sebelum ni agak banyak aku boleh guna untuk blogging, kini tidak lagi (macam skrip iklan daaaaa)


Bila cuti sekolah bermula, dapatlah akak ipar aku balik ke kampung ni. Dan bila akak ipar aku balik. maka maknanya --- Makaaaaaannnnn! 

Akak ipar aku ni jenis suka explore benda makan. Asal jumpa je resepi yang ada perkataan 'mudah' kat tajuk dia, memang dia akan ajak aku cuba buat. Contoh : Resepi Dimsum Mudah. 

Ada perkataan 'mudah' kan? Konfem memang dia ajak aku buat. Dan memang ternyata tak susah pon nak buat dimsum atau pun dumpling ni. Aku tak tawu sangat pon beza dimsum dengan dumpling tu cemane tapi yang aku tawu, bila dah masak (aku kukus) pastu cicah dengan sos dia, perhhhhh memang rasa tak cukup la pulak kalau 4 - 5 bijik je. Nak kena berbijik-bijik baru puas makan. 

Takpe-takpe, nanti boleh buat lagi jyeahhh~



51 Lovenote(S)

Write Lovenote(S)
June 02, 2015 delete

Ehh... Pesal nampak lain je blog ni....

Reply
avatar
June 02, 2015 delete

Sedappp wooo dim summm... Ehhh! Ke wontonnn?

Reply
avatar
June 02, 2015 delete

Singgah sini ^^ , sambil follow ^^

Reply
avatar
Bro Ley
AUTHOR
June 02, 2015 delete

aku rasa ni dumpling ni sebab aku pernah makan dim sum xde rupa cam kat atas ni pun....memandai aku je kan...aku bukan tau pun pasal makanan sgt ni, asal boleh hilang lapar aku makan je la selagi xde unsur2 babi. Tapi dim sum atau dumpling ni x berapa masuk dgn tekak aku....

zaman sekarang semua tgk youtube je nak buat makanan. kalau dah sedap tu... boleh la jual kat org ramai. Jadi chef segera terus... :)

Reply
avatar
plain83
AUTHOR
June 03, 2015 delete

aku kalo singgah noodle station, mesti terlioq nak order noodle soup beef broth with dimsum... nyam nyam nyam nyam~ (nampak tu 4 kali aku letak nyam2... hahah) X3

Reply
avatar
amir zahari
AUTHOR
June 03, 2015 delete

nk resepii mudah.. mudah2an mudah buat..hehehe

Reply
avatar
Zyra Roxx
AUTHOR
June 03, 2015 delete

tahu tak gua tatap gambar diatas sambil lap air liur? kakakakaka sedap oih dimsum! teringin nk mkn yg cina punya tp susah nk cari restoran cina muslim di negara penang ni ha
mungkin gua nk kena buat sendri jugak :D

Reply
avatar
Cik Mimie
AUTHOR
June 03, 2015 delete

Blog berubah wajah..i like :)

Ana resepi plzzz... :)

Reply
avatar
Inani Hazwani
AUTHOR
June 03, 2015 delete

Nakkk resipiii Ana :D

Reply
avatar
June 03, 2015 delete

Dimsum, saya tak pernah dengar nama resepi tu tapi nampak macam sedap je dimsum :-) nak resepi jugak boleh?

Reply
avatar
cEro
AUTHOR
June 04, 2015 delete

Makanan yg sedang selalunya makanan yg orang lain buatkan.
Hahaha

Reply
avatar
June 04, 2015 delete

Assalam ana,
seeeeeeeeedaaaaaaaaaappp
mana resipi?????
share la sob3
naaaaaaaaakkk

Reply
avatar
Tomodachi
AUTHOR
June 04, 2015 delete

wah, sedapnyess

Reply
avatar
anamizu
AUTHOR
June 04, 2015 delete

ape yg laen nye tu *icon monyet tutup mata*

Reply
avatar
anamizu
AUTHOR
June 04, 2015 delete

wontonn kot sbnrnye ahakss =D

Reply
avatar
anamizu
AUTHOR
June 04, 2015 delete

mekaseh AinAthirah Anuar. dah folow blog ain jugak ^^

Reply
avatar
anamizu
AUTHOR
June 04, 2015 delete

haah bro ley ni namanya dumpling (lepas aku google) =P aku ni pulak kalo mknan chinese cuisine or japanese ke, tekak aku ok boleh terima. bah kan tak cukup kalo sikit. ya dan yg penting takdak unsur babi lah =D

haah betul3. zaman skrg ni tgk youtube je kalo nk try masak / try resepi. err tapi.. tapi.. utk jd chef segera tu, aku rasa blm layak. layak untuk tekak aku sendiri je kikiki =D

Reply
avatar
anamizu
AUTHOR
June 04, 2015 delete

ok aku blm pnh singgah noodle station lagi :(
hamboi 4 kali nyam4 hang plain. hahaha

Reply
avatar
anamizu
AUTHOR
June 04, 2015 delete

google kan aje resepi nye tu amir. mudah2an mudah jumpa hehehe

Reply
avatar
anamizu
AUTHOR
June 04, 2015 delete

sipbaik air lior zyra tak menitis kena kat sini kikiki. hurmm tu la kat negara penang nu mmg payah la nak jumpak yg halalan toyyiban. nak kena buat sendiri gak la tu zyra weyhh =D

Reply
avatar
anamizu
AUTHOR
June 04, 2015 delete

blog akan kerap berubah pasni cik mimie hehe
resepi takdak la cik mimie. main taram je apa yg ada =D

Reply
avatar
anamizu
AUTHOR
June 05, 2015 delete

resepi :

kulit wonton.
isi ayam / daging yg di blend.
carrot sikit.
sotong2 sikit.
serbuk maggie cukup rasa sikit.

errr itu je kot rasenye hehehe =D

Reply
avatar
anamizu
AUTHOR
June 05, 2015 delete

selamat datang ke blog ana ni nabihah hehe.
terime kaseh sudi singgah sini =D

resepi :

kulit wonton.
isi ayam / daging yg di blend.
carrot sikit.
sotong2 sikit.
serbuk maggie cukup rasa sikit.

errr itu je kot rasenye hehehe =D

Reply
avatar
anamizu
AUTHOR
June 05, 2015 delete

yezzaaa itu mmg betol. aku pon rasa makanan yg sedap selalunya mknan yg org lain buatkan hahahaha

Reply
avatar
anamizu
AUTHOR
June 05, 2015 delete

waalaikumsalam kak,
err resepi nye ana main campak2 je aritu kak kikiki

resepi :

kulit wonton.
isi ayam / daging yg di blend.
carrot sikit.
sotong2 sikit.
serbuk maggie cukup rasa sikit.

errr itu je kot rasenye hehehe =D

Reply
avatar
anamizu
AUTHOR
June 05, 2015 delete

pada tekak saya ni, mmg sedap. feveret sy bende nih tomo hehe

Reply
avatar
Teena Tna
AUTHOR
June 05, 2015 delete

mula-mula tengok ingatkan kuih pie tee. rupa lebih kurang.

Reply
avatar
Farrah MF
AUTHOR
June 05, 2015 delete

Jeng jeng jeng,..ini klu dpt kat akak kena banyak butir ni :)

Reply
avatar
Farrah MF
AUTHOR
June 05, 2015 delete

Ni kukus ke goreng ni, Ana?

Reply
avatar
Gee Lion
AUTHOR
June 06, 2015 delete

dimsum dengan dumpling, dua-dua saya tak pernah makan ana. saya ni memang pelik sikit bab-bab makanan ni, nama pelik2 memang takkan berpeluang langsunglah masuk tekak saya ni. hehe..

Reply
avatar
Scha Nazri
AUTHOR
June 08, 2015 delete

Mana cukup satu kannn? ahha. Sekali ngap je masuk mulut. hahaha

Reply
avatar
Ezy Loy
AUTHOR
June 10, 2015 delete

bestnye main masak masak pastu makan..kena pulak makanan sedap.. lg la byk makan.. haha

Reply
avatar
zarul farhana
AUTHOR
June 10, 2015 delete

aaa nmpk berbeza kit

Reply
avatar
zarul farhana
AUTHOR
June 10, 2015 delete

part makan tu best

Reply
avatar
zarul farhana
AUTHOR
June 10, 2015 delete

saya kalau kak ipar balik...byk kerja nk dibuat lagi

Reply
avatar
Cik Mimie
AUTHOR
June 10, 2015 delete

Ala...hehe..xpe2, nanti Cik Mimie try google n buat :) ekekeke

Reply
avatar
Deanna Morni
AUTHOR
June 10, 2015 delete

heheheh...ni sy suka nigg...terutama kalau goreng...kruk krak bunyi nyee...

Reply
avatar
Gee Lion
AUTHOR
June 10, 2015 delete

main campak pun jadi. cuba kalau buat betul2.
untung2 kalah chef. hak3.

Reply
avatar
nanadhoi
AUTHOR
June 11, 2015 delete

Aaaaa terliur pulak tengok dim sum tu. First and last time makan dekat MAHA, frozen dim sum, orang melayu buat. Ermmmm...teringin tiba-tiba T.T

Reply
avatar
Sabrina SA
AUTHOR
June 11, 2015 delete

heheh tergelak kecil ina bila dgr pasal kak ipar kak ana.. comel je..

Reply
avatar
June 15, 2015 delete

sat3
nak try campak jugak yer
mohon copy paste jap naa :)

Reply
avatar
anamizu
AUTHOR
June 16, 2015 delete

kukus kak farah

Reply
avatar
Farrah MF
AUTHOR
June 18, 2015 delete

Ohhhh nampak bertambah menyelerakan bila tahu dikukus. Mesti dap dap dap!

Reply
avatar
izzeyda
AUTHOR
June 18, 2015 delete

nampak menyelerakan dah la singgah time puasa..

Reply
avatar
fifie feyca
AUTHOR
June 26, 2015 delete

wah dimsum sedapnyaaa! sedap nmpk sedap!

Reply
avatar
Syazana Zainn
AUTHOR
July 22, 2015 delete

Wahhhbh sedapnya
Nak resepi boleh? Hihi

Reply
avatar
Dunia Zumal
AUTHOR
July 28, 2015 delete

Dimsum? Zumal tak pernah kenal dan tak pernah cuba... Hehe ^-^

Reply
avatar
anamizu
AUTHOR
July 28, 2015 delete

yg ni normally org pggil 'money bag' je rasanya zumal.
kalo dimsum ada yg 1 jenis lagi. kukus gak la hehehe

Reply
avatar
July 29, 2015 delete

ok, nampak sangatttttt menggoda. :s

Reply
avatar
August 02, 2015 delete

Rasanyalahhh..... KTC tak pernah lagi makan benda nie. Hahaha Kenal dimsum masa tengok dalam Running Man. Hehehe

Reply
avatar