Annual Leave : Makan Angin Terengganu


Kesahnya, selama aku bekerja start 2010 hingga 2016, aku belum pernah ambil Annual Leave. Ya aku tawu bunyi macam penipu besar kan? hahaha tapi itu lah hakikatnya wahai tuan-tuan.

Dan buat pertama kalinya untuk tahun 2017 ni, aku ambil cuti tahun iaitu pada 26 & 27 Januari. Itu pon semata-mata nak sambung cuti Chinese New Year yang jatuh pada 28 & 29 (Sabtu dan Ahad).

Memandangkan aku jarang dapat cuti yang panjang, untuk cuti yang agak panjang tu, aku pon ambil keputusan untuk follow akak ipar aku balik ke Kuala Terengganu. 

Pergi ke sana pon bukanlah untuk makan angin semata-mata sebab parents akak ipar aku buat kenduri kesyukuran sempena cucu dapat masuk ke asrama penuh. Jadi dah alang-alang aku dapat cuti panjang, aku pon angkutlah mak pak aku sekali pergi ke sana.

Setel je majlis kesyukuran, sempatlah jugak akak ipar bawak round jelajah sekitar situ. Singgah makanlah kami di Mr Steak House Kuala Terengganu. Dah namanya steak house, tentulah western kan. 

Disebabkan perut masing-masing dah tahap kebulur masa sampai situ (jalan-jalan tak ingat dunia punya pasal), kami pon makan habes licin semua. Terasa sedap betul ! hahaha

p/s : Throwback kesah makan angin Januari 2017 di Kuala Terengganu.
Maklumlah baru dapat mood menulis semula kehkehkeh


10 comments:

  1. 6 tahun kerja tak pernah ambik cuti...kagum sungguh ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah x pnh ambik AL langsung.
      cuti mingguan (2 hari) memang dapatlah.
      jgnlah kagum sgt kak Ann hehehe :P

      Delete
  2. wahhh kira workaholic la nie kan? teringin nak jejak terengganu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bknlah workaholic sgt BV. layankan aje tak ambik Annual Leave sbb xde nak ke mana sgt. kalo ada nak ke oversea mmg kena apply AL lah hehehe

      nanti try lah jejak ke terengganu :)

      Delete
  3. Salam perkenalan Ana-mizu..

    Eloklah sesekali cuti, boleh spend masa untuk diri sendiri & keluarga..

    Saya belum pernah jejak Terengganu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam perkenalan juga LZ :)

      tu lah sesekali je ambik cuti.
      tu pon sbb bawak family hehe

      takpe nanti ada rezeki jejaklah ke sana hehe

      Delete
  4. wah baru amek AL betahun2 keja..bagusnya anamizu ni :-) ganu kita pn x pergi lg..bila nk jejak kaki agaknya ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. selama 6 tahun bekerja mmg tak pnh ambik AL lagi sbb blm memerlukan hehehe. na na na na na ganu kitewwww hehehe

      Delete
  5. Dah lama mama x ke terengganu

    ReplyDelete