harus memilih

by - 13 September



"alah perempuan ni suka memilih sangatla..."

sebenarnye memang HARUS kena memilih kot... takyah kata pompuan la.. lelaki pon same je. kan? soal jodoh la contoh utamanya.. nak isteri yang solehah kan ? takyah yang ada skill macam masterchef hotel limabelas bintang pon takpe... yang pandai masak sikit-sikit pon takpe dah... especially masak feveret food kan? 

sekurang-kurangnya bila hasben balik penat-penat dari kerja, tengok isteri senyummmm je sambut depan pintu.. pastu siap cakap manje je :

"makanan feveret abang saya dah siap hidangkan.. abang mandi.. solat dulu.. nanti kita makan sama-sama k" 

tak ke rasa sejukkkkk je, kan jejakaS kan ? kan ? eheeee =P


*semoga dipertemukan jodoh yang sejukkkkkk mata memandang >.<

You May Also Like

29 Lovenote(S)

  1. pilihhh pilihhh, jangan tak pilihhh. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha tulah syakey.. tgh nak pilih la ni..
      errrr tapi x berape ada CALON yg nk
      dipilih ni ha.. tolong ~ tolong ~ =P

      Delete
    2. itu kena tanya omakk. pilihan omakk slalunya barakah sikit. hihihi

      Delete
  2. takde manusia yang perfect, tapi kite tetap harus memilih yang terbaik utk dijadikan pasangan hidup kite. Jangan terlampau memilih dah la kan. Hihi, terima seadanya pasangan kite tu.

    **Linda ngah belajar masak, belajar menjadi penyabar..semoga ALLAH memudahkan semuanya. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup exactly.. betoi tu Linda.. JANGAN TERlampau memilih.
      tp mmg harus gak kena memilih sesikit.. tgk pd yg perlu.
      hehehe

      *wahhhhh gud gurl.. keep up d gud work ! ;)

      Delete
  3. mestila kena pilih kan..
    tak memilih menyesal kemudian hari pulak.
    pilihan utama mestilah yg ada ciri-ciri muslim sejati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha kan Ujie mesti kena pilih..
      bab nk hidup bersama plak tu kan =P

      Delete
  4. insyaALLAH..moga di permudahkan

    ReplyDelete
  5. hehehe tak sabar lak nak ade bini macam tu asenye.ahahhaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. ecece Edy kemain lg nak ade bini camtu..
      kawen cecepat..hehehe

      Delete
  6. rasanya dalam nak cari pasangan ni ramai yg memilih..tapi memang betul pun..takkan nak cari takde hidung..nak hidup bersama bukan sehari..bertahun2..so, pilih la yg cantik pada pandangn kita..lantak la apa org lain nak kata :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha kan Nick? tu la..tp kalo bab fizikal tu
      xleh nak kata la..kdg2 bkn mntak lahir
      camtu cth OKU ke kan :)

      yup betol.biarla org nk kata apa :)

      Delete
  7. Replies
    1. sejuk ek Chuu?? ekon kuat sgt kot tu.. ehehe

      Delete
  8. akak pernah nasihatkan seorang gadis, suruh dia fikir habis habis sebelum nak kawin. Biasala la org tengah hangat bercinta, semuanya elok je. bila dah kawin. malam kedua dah ada perempuan sms husband dia, ayat cinta cinta.

    sian dia, baru 2 hari kawin dah dilanda musibah. berjaya jugak dapat 2 anak. last bercerai. sekarang dia tak habis habis datang kat akak & ckp nyesal tak dengar ckp akak dulu.

    sekarang dia dengan muda lagi dah kena tanggung 2 anak. bekas suami cuci tangan je. Akak memang kesian. tapi nak wat cam ne kan itukan pilihan dia.

    ada jugak remaja sekarang ni kalau bagi nasihat, dorang siap ckp akak ni suka wat spekulasi buruk terhadap hubungan dorang.

    akak sayangkan dorang tu. Pilihan di tangan kita. kita boleh buat pilihan. tul tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hemmm tu la kan kak.bila org nasihat,xnak terima.
      semua lah cntek aje di mata dia.hemmm takotnye
      jd cmtu :(

      Delete
  9. perempuan kena pandai memilih imamnya kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. exactly. kalo lelaki nak yg terer mcm CHEF,
      gegerl nk jgk la IMAM yg terer :)

      Delete
  10. Harus memilih,
    Baru tak menyesal di kemudian hari :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha harus kan? sbbnye bab KAWEN bkn memain kan? :)

      Delete
  11. wah...wah....wah.... dh makin hampir nampaknya tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr wallahualam la hampir ke x juanz.
      berdoa je yg mampu nih.. hehe

      Delete
  12. memilih bagi kaum perempuan seharusnya.. ^_^ nice entry

    ReplyDelete
  13. kena pilih yg terbaik. mintak petunjuk pada-NYA. :)

    ReplyDelete
  14. Jejaka: Sejukkkk ;)



    Aamiin. Semoga dipertemukan jodoh yang baik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ecece sejukk ea Sop? hehe

      Aminnnn moga begitu :)

      Delete
  15. Hehe bohonglah kalau tak sejuk kalau dapat pasangan sebaik tu kan.. ;)

    ReplyDelete