kasut bunga-bunga

by - 03 September

sempena syawal ni ramaila jugak dapat jumpe kawan lama kan ? maklumlah ini je la pon ada masa balik kampung, pastu p terjah umah kawan lama.. even kawan tu tengah sedap dok tarik selimut time hujan petang-petang pon pedulik hape kan ? kata Raya ! kehkehkeh


********************************

situasi : masa guwa pegi kedai runcit nak beli serbuk dadih untuk mak guwa.. terjumpa sorang pakcik ni (abah kepada kawan lelaki 1 kelas dengan guwa dedulu)


"... awat tak mai rumah pakcik ? anak pakcik kata raya kedua ada kawan nak mai rumah.. ingatkan kot la ada yang kasut bunga-bunga ke yang mai, sekalinya semua lelaki je!" 

guwa pon slamber jawab untuk hapuskan kekeliruan pakcik tu.

"... err bukan taknak mai.. tapi aritu kawan semua masing2 nak cepat. lagi pon mase tu nak hujan dah.. kalo tak, nak je dah singgah rumah pakcik... "

"... owhh yeke.. takpelah, nanti kalo ada masa ajakla kawan yang lain mai rumah... mesej2 je anak pakcik tu bila dia balik cuti...  "

pastu pakcik tu terus start motor die dan gerak.. tinggalkan guwa tersenyum sorang kat situ..

********************************

wakakaka adoiyai pakcik.. guwa ingatkan hapela ayat pakcik tu nak cakap. sekalinye hamek kaw.. pakcik kemain lagi ye soh guwa mesej-mesej anak pakcik ??? nak yang kasut bunga-bunga ye pakcik ? takpe syawal ade lagi berbaki 14 hari kurang lebih.. nanti besok lusa ade la tu kasut bunga-bunga mai.. 

itu jam, jangan pakcik cari calon untuk diri sendiri pulak dah le. kehkehkeh

You May Also Like

25 Lovenote(S)

  1. hehe...pandai pakcik tuh...yela kan pompuan je pakai kasut munga-munga nih...munga dalam kasut..munga2 dalam ati..hehe

    ReplyDelete
  2. hahahaha kasut bunga bunga ? comel gilaaa lah cik ana. hakhak lawak aaa pkcik ni :)

    selamat hari rye cik ana !

    loves,
    cik zek :)

    ReplyDelete
  3. gua tahu ,
    pak cik tuh nak amik cik anmizu jadi menantu kot.
    kasut bunga2 dia sebut tuh ade makne tuh :D

    ReplyDelete
  4. hehehee boleh tahan gak pakcik tu

    ReplyDelete
  5. pergh..pak cik tu gune kiasan pula...huhu

    ReplyDelete
  6. comel nya pak cik 2.. kekeke :)

    ReplyDelete
  7. pakcik mane la tu kak..
    adoii..nk tergelak linda bace, tinggi bahasa dia..kasut bunga2. Ntah2 dia berminat nak wat kak ana jd menantu dia..;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hepppp Linda nih jgn.. anak die hensem wo ! malu aihh =P

      Delete
  8. wah boak ngan bakal bapak mertua ke cik ana

    ReplyDelete
  9. hahha. comel nye pokcik tu.. bila la ayah saya nak carikan calon ni.. :D

    ReplyDelete
  10. hahaha.. kasut bunga bunga.

    gelihati bila ckp cari calon sendiri. mesti pak cik tu minat yg kasut bunga bunga. tudung bunga bunga tak minat ke?

    ReplyDelete
  11. pndai pkcik bgurau ye hahaha

    ReplyDelete
  12. he he he mcm2lah pakcik tu!

    ReplyDelete
  13. sweet jer ayat pak cik tu...haha..

    ReplyDelete
  14. kasut bunga2??hahahaha.. best jugak ayat pakcik tu.ehehehe

    ReplyDelete
  15. hehehe..pokcik..pokcik...XD

    **sAMBIL geleng kepala

    **badge dh siap??nak tgok

    ReplyDelete
  16. kemain pacik nak yg kasut bunga2. hahaa

    apa lagi kak, cepat beraya rumah pakcik tuu, mana tau dapat duit raya sekali ke kan. :D

    ReplyDelete
  17. Nama pun hari raya kan, berayalah selagi terdaya.. ;D


    Hihihi kelakar pakcik ni. Untung anak dia dapat bapak yang sempoi macam ni, ada jodoh datang kasut bunga-bunga yang berkenan di hati. hehe

    ReplyDelete
  18. haha semua lelaki last2.haha takpe hari raya kan

    ReplyDelete
  19. pakcik cri calon menantu.hahaha

    ReplyDelete