Angin Ribut [UPDATED]

kesahnye harini tengah hari aku pegi hantar adik aku si Pian tu balik subang.. dalam jam 11.00 camtulah kami gerak.. 
ingatkan jalan jem tapi alhamdulillah traffic lancar je walaupon kenderaan makin banyak menghala balik ke KL.. yelah cuti raya dah habes kan.. sampai kat subang dalam jam 1.00 tengah hari lebih camtu.. aku transit rehat & refreshment kat rumah abang long aku kat Putra Heights Subang dulu kejap.. lelap mata sat dalam seminit dua (yang sebenarnye taklah seminit dua sangat kikiki) lepas asar baru gerak antar adik aku kat rumah dia kat area Subang Galaxy.. dari situ gerak balik ke rumah aku semula lebih lancar sebabnye menghala ke utara memang tak banyak kenderaan.. aku pon boleh rilek je drive sambil makan popia simpul -- bekalan yang ditapaw oleh mak.. balik hanya tinggal mak, aku dan jugak aiman je.. ayah aku tak dapat follow sebab ada kenduri saudara di kampung (Taiping). Jadinya hanya kami bertiga beranak je lah yang hantar Pian..

Sampai ke rumah dalam 6.50 petang camtu.. sepanjang jalan tengok jalan basah lain macam je..

"macam lebat je hujan tadi ni"-- kata mak.

dapat info dari wassap group rupanya hujan lebat dengan ribut sekali melanda kawasan tempat tinggal aku ni.. banyak rumah yang rosak terutamanya bahagian bumbung.. ada rumah yang dihempap pokok tumbang.. ada bumbung rumah yang tercabut ditiup angin ribut.. yang bangunan oren tu dewan orang ramai. betol-betol berdepan dengan tempat kerja aku.. habes rosak bumbung dewan.. Dato' Khusairi Abd Talib (ADUN Slim River) pon ada datang untuk ambil maklumat rumah / bangunan yang rosak sejurus lepas ujan benti untuk diberi bantuan apa semua.. bila dapat je gambar-gambar ni semua dari wassap group, aku terus zaaaaaaapppppp --- apa lah nasib ofis aku pulak agaknye... aku terus capai kunci motor dan terus rempit nak p tengok keadaan ofis aku.....

*to be continue


sambungannye : UPDATED [6 ogos 2014]

Lepas aku capai kunci motor tu terus aku rempit pegi tengok keadaan ofis aku.. Bila masuk je dalam, tengok-tengok.. jeng jeng jeng ---
 *pinjam google*
Ada sebahagian siling yang bocor (atap yang bocor sebenarnye) dan ada air bertakung macam dalam horror movie Jepun (Dark Water) dulu tu.. Pastu betul-betul kat kawasan yang siling bertakung air tu habes satu set komputer + kerusi basah lencun dek air hujan yang mencurah-curah ke ladang gandum dalam ofis aku tu.. Tapi aku stil bersyukurlah sebab sikit je tu kalo nak dibandingkan rumah-rumah jiran yang teruk bumbung semua diterbangkan angin ribut tu..

Salam Lebaran :)


27 comments:

  1. aishhh....bersambung la plak

    ReplyDelete
  2. Adoi... Terus bagi cerita suspen. Siap bersambung lagi.

    ReplyDelete
  3. salam. alamak..ada sambungan lagi.??? kenapa tak story terus??

    ReplyDelete
  4. Mak aihh. Dashyatnyaaa ribut tuu. RUmah ana macam manaa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. rumah ana alhamdulillah takde kena ape2 Scha..
      cuma keadaan di ofis je makin teruk :(

      Delete
  5. Amboi ada to be continue pulak. Hehe. Dah lama tak hujan lebat kat teluk intan ni. Hehe

    ReplyDelete
  6. Aduhaii... kesian nyer... !

    ReplyDelete
  7. Dugaan di hari raya... So, macam mana office awak... Ok tak? Dah start kerja ker?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Done following blog awak... Meh la follow blog teman juga...

      Delete
    2. TQ Izni.. done following your blog too

      Delete
  8. alamak..teruk jugak. Innalillahi wa inna ilaihi roji'uunn.

    ReplyDelete
  9. First, minal aidin wal faidzin, mohon maaf lahir bathin ^^

    second, salam juga dari indonesia :)

    ckck.. I wish everything's gonna get better there. prihatin tengok kondisi rumah nya

    ReplyDelete
  10. dugaan bulan syawal nampaknya..teruk juga ye keadaan rumah2 jiran

    ReplyDelete
  11. #selamathariraya #maafzahirbatin

    ReplyDelete
  12. aduss... syawal kali ni special skit tu kat felda... huhuu, apa2 pun syukur la takde kemalangan jiwa kan? ker... ade? :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah xde kemalangan jiwa plain

      Delete
  13. Peeerrrgghhhh!!!!
    Suspen citer ni...hehehe

    ReplyDelete
  14. peh peh dark water best..haha

    ReplyDelete
  15. salam. teruk jugak tu..

    ReplyDelete
  16. tak sabar nak tunggu episod seterusnya.....

    ReplyDelete
  17. Assalamualaikum..lamanya x singgah blog Cik Ana.. :)

    ReplyDelete
  18. assalamualaikum ana..xpa ana janji hg mau selamat.. Dark Water tu cerita lagu mana wei hantu ka

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam Jai. alhamdulillah aku selamat.
      ofis aku la teruk gak 2--3 harini kena bantai ribut wei :(

      haa Dark Water tu movie hantu Jepun..
      hang mana layan jepun. hg layan tamil je hehe

      Delete
  19. kawan saya kat melaka, atap rumahnya terbang di bawa angin...

    ReplyDelete