saya tidak bertudung..bila nak pakai?

10:50 AM 20 Comments A+ a-



pinjam dari Butik Qoma





Soalan:

Ustaz, saya ni TAK BERTUDUNG. Ada orang tanya, bila nak pakai tudung? Saya kata saya tak nak pakai kalau TAK IKHLAS. Apa pandangan ustaz?


Ustaz Azhar Idrus:
Bertudunglah walau TERPAKSA. Solatlah walau TERPAKSA. Puasalah walau TERPAKSA. Kerana kewajipan itu memang kadangkala sifatnya terpaksa.
Dari keterpaksaan itu, perlahan2 kita akan menemukan hikmah dan akhirnya hati kita menjadi ikhlas keranaNya.

Kalau nak tunggu ikhlas, sampai bila nak tunggu baru nak beribadah?
Hidayah perlu dicari, bukan tunggu. Macam makanan, kalau tak suap, ia tak masuk ke dalam mulut :)       




nota kecik : BERTUDUNG itu lebih sopan & cantik je sebenarnye =)


   

20 Lovenote(S)

Write Lovenote(S)
April 02, 2012 delete

tepat sekali memula TERPAKSA lelama akan jadi rela...inshaAllah

p/s cute nyer model tudung tu

Reply
avatar
frogos
AUTHOR
April 02, 2012 delete

betul tu sehelai rambut ibarat seribu tahun di neraka..azab tu...

Reply
avatar
Athirah
AUTHOR
April 02, 2012 delete

:) thanx ye share nie pd semua=)

Reply
avatar
Lea Isnawi
AUTHOR
April 02, 2012 delete

betul tu, paksalah diri untuk buat ibadat

pstt..lawa header

Reply
avatar
aReLaN
AUTHOR
April 02, 2012 delete

dah terbaca gak yang ni kat blog lain.betul tu.memang la awal2 rasa terpaksa.tapi dah lama buat,mesti rasa tenang je kan.kita ni hamba-NYA sahaja.mana hamba leh lawan pencipta kan.walau berat camne pon,tetap kena buat.

Reply
avatar
Eye_nee
AUTHOR
April 02, 2012 delete

bertudung adalah kewajiban bukan pilihan...semoga diberikan hidayah dan petunjuk bg yg belum menutupnya...

Reply
avatar
LiNda
AUTHOR
April 02, 2012 delete

betul2..kalo kite x pakse diri, sampai bile2 pun kite tak buat..nak sharing boleh tak kak ana?

Reply
avatar
ShahzCudin
AUTHOR
April 02, 2012 delete

bukan saje2 arahan ni di buat...kita sbgi hambaNya mesti kena folo tanpa byk soal

Reply
avatar
cIk JanNah
AUTHOR
April 02, 2012 delete

betul tu. kalau tunggu ikhlas sampai bila ikhlas tu nak datang kalau dri sendiri yang tak nak berubah. hee

Reply
avatar
April 02, 2012 delete

sokong! lame-lame nanti terbiase la...

Reply
avatar
April 02, 2012 delete

tepuk dada tanya selera... :D

Reply
avatar
L
AUTHOR
April 02, 2012 delete

betul tu.. dok kira nk tguu jer... alahai..

jom tambah ilmu sikit=)
http://lolz-l.blogspot.com/2012/04/kalau-lah-kita-faham.html

Reply
avatar
Phat
AUTHOR
April 02, 2012 delete

rasa kerdil nya diri sungguh byk kekurangan

Reply
avatar
NasZ
AUTHOR
April 02, 2012 delete

memang manis kalau bertudung ni.

From,

Nasz

MOHD NASER.COM

Reply
avatar
Ezy Chiaki
AUTHOR
April 02, 2012 delete

sokong2!
nk tgu ikhlas b'jnggut laaaa.. hikhik

Reply
avatar
kiwi
AUTHOR
April 02, 2012 delete

bertudung juga buat kita rasa lebih selamat..hihi..org laki pon x brani nak kaco ^^

Reply
avatar
April 02, 2012 delete

betul2x.. ustaz Azhar idrus Terbaik^^

Reply
avatar
April 02, 2012 delete

betul2x.. ustaz Azhar idrus Terbaik^^

Reply
avatar
syakey
AUTHOR
April 03, 2012 delete

slamat orang tu tanya jugak soalan.

Reply
avatar