Just Wanna See You : Brave -Sara Bareilles


Jeff : Ana, hang taw kan aku dah lama berkenan kat Jenab tu. Cara dia sopan, hormat perasaan orang lain.. Dah tu selalu pulak tolong orang selagi buleh.. Taste aku tu nak buat suri penyeri hidup aku.

Aku : Kalo hang betoi bekenan, terus terang je la kat dia. Bukan susah pon kan. Lagi pon dah sama² kenal lama.

Jeff : Hurmm ni masalah aku sekarang ni Ana. Aku tak beranila weyh. Karang tetiba Jenab reject aku haaa mana aku nak taruk muka aku yang dah sedia tak berapa nak hensem nih weyh.

Aku : Dah tu takkan pulak hang mengharapkan si Jenab nak bukak mulut p confess kat hang pulak kata dia berkenan nak buat hang jadi suami dia?? hahaha opss TERgelak. Itu memang konfemla takkan terjadi *tersengih*

Jeff : Kuajaq hang weyhh haha. Bukan itu maksud aku. Yela dia dah la sopan santun cenggitu, kalo aku tetiba meluahkan satgi hurmmm. Cemana ha?

Aku : Hang nak aku bagi jawapan cara ostazah ke camna? Lai lai pilih hehehe

Jeff : Ok fine. Aku taw la kena istikharah apa semua. Ok yang tu aku taw. Hang rasa kalo aku terus terang kat dia, ada chance dak dia terima aku?

Aku : Nak aku bagi jawapan positif ke negatif? hehehe

Jeff : Chiss hang ni memang cita² nak jadi polis ke apa Ana?? Grrrr~

Jeff dan Jenab ni kawan dari zaman sekolah. Kenal lama dah pon. Dari pengamatan aku, Jenab macam ada feeling je jugak kat Jeff ni. Tapi tak tau lah selebihnya sebab Jenab ni memang baik dengan semua orang. Mungkin tu yang buat si Jeff ni takot dia perasan sorang kot. 

Tapi aku rasa kalo lelaki, apa ada hal kalo nak confess pun kan? Cakap je la. Habeh teruk pon si Jenab ni cakap bebaik je kalo dia taknak pon. Lain la kalo situasi si gadis jenis yang mulut puaka haaa itu memang better fikir 200% la kalo meluahkan perasaan pon. Konfem dia reject dengan disertakan istilah yang tak sanggup di dengar karang kehkehkeh =P


31 comments:

  1. berani kerana benar la..hihi.. xdenye pompuan nak reject klau laki tu betul2 ikhlas.. melainkan atas sebab2 lain.. hahah... chaiyok2 jef.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. seharusnya Jeff kena berani lah kalo betol itu yang dia nak hehe

      Delete
  2. hahhaha. kalau nak kena kejar kalau tak orang lain kebas. putih mata kang jeff. hahahah :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. putih mata hitam jeff ye nani? hahaha

      Delete
  3. kalau lambat meluahkan takut disambar orang lain pula kan.. ^_^

    ReplyDelete
  4. Masalah dgn confession ni, lepas kau confess, sama ada terima or reject, ianya takkan sama dgn sebelum kau confess...
    Maksud aku, kalau kena reject, next time jumpa jadi awkward.
    Kalau diterima, next time jumpa pun akan awkward.
    We will never go back to be friends like we used to be...

    Gittewww!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la ada gak certain kes jd cmtu. tapi x semua kes la kot kan cero? aku harap Jeff xkan kena cenggitu la hehe

      Delete
  5. Cakap dengan Jeff, belum cuba belum tahu..be gentleman gitew...hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah suruh Jeff baca dah pndpt cik mimie hehe

      Delete
  6. Bak kata Asmidar dalam citer Ali Setan "kau nasihatilah diri mu sendiri"... He He He...

    ReplyDelete
  7. apa kata jeff terus masuk meminang jenab. hahaha XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak luahkan perasaan pon dia x berani, ape tah lagi nk terus pinang. mungkin tidak la tu hahaha

      Delete
  8. Best cite ni. Saya baca sampai hanis.
    True story ke?
    Teringat pulak kisah lama.
    Saya pun pernah reject beberapa orang
    (macam ramai sangat je. Haha..)
    Kawan sendiri juhak.
    Reject cara baik rasenye no hal.
    Lepas tu sekarang still berkawan macam biasa takde simpan dendam or apa-apa.
    Masing-masing pun dah bahagia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. base on true story kak shikin. wahh akak pnh la reject cara elok ek? tu la kan kena sama2 la terima kalo xde jodoh huhu

      Delete
    2. Hanis mana pulak tu Nazeck?

      Delete
    3. hahaha ko memang nampak aje kan Es Es =D

      Delete
    4. SS, typo *habis.
      Ngusik ea..? Wek wek.. :p

      Delete
  9. Assalam ana,
    alaaaaaaaaaaaaaaa..lelaki kena la ada BRAn nak ngorat ka luah perasaan ka
    kan3
    kalo idak jenuhlaaaaaaaaaaaaa kan3

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm kak. certain lelaki bukan x berani kak, maybe kurang konfiden je kot hehe

      Delete
  10. tak payah bagitahu la.. doa ja diam2.. hehee.. ada jodoh ada lah..tak ada tak apa.. calon lain ada..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la betoi gak. kalo mmg x konfiden, baik doa je. kalo jodoh mmg tertulis dgn dia, apa yg jd pon inshaAllah tak kemana kan hehe

      Delete
  11. belum cuba belum tau...dah cuba...hahhhh....

    ReplyDelete
    Replies
    1. part dah cuba tu yg nerves tu kak anies hehe

      Delete
  12. Akak baca entri ni sambil melakonkan watak-watak dengan intonasi yg betul ahaks ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahh berdisiplin betol kak farrah ahakss ;)

      Delete
  13. CAKAP JEEE! AAAA

    Kalau tak cakap, mana org nak tahuuuu? hha

    ReplyDelete
  14. hahahaahahah masalah laki takot kene reject. alahai dah pehe sgt dohh . :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. "susah wo nanad perasaan tu " -- kata si lelaki hahaha =P

      Delete