Jeng..Jeng..Jeng..

Alhamdulillah pejam celik - pejam celik dah nak masuk duapuluh hari dah kita puasa.. siapa yang takdak lobang lagi puasa dia ? angkat tangan nak tengok sikit muka hehehe. Tahniah lah sebab belom tinggal lagi kan.. aku pun alhamdulillah setakat ni berjaya lagi puasa.. moga-moga teruslah sampai hari last puasa, senang tak gaduh nak ganti nanti hehehe

Ini hari hati manyak sinang lah. Muka pon maaaaanyak lebarlah itu sunyum.. Apa pasal ? haaaa nin dia la nak habaq mai.. Awal pagi tadi masa aku sampai je kat depan pintu masuk ofis aku ni, ada satu barang ni dalam bungkusan baekkkkk punya kaler pink parcel tu.. Aku dok pikir bilamasa aku ada order barang online ?

Owhhh maybe ni barang ofis punya la ni -- aku dok monolog dalam hati la..

bila aku belek pusing, uiiiii ada tulis nama aku la ! Makna kata memang untuk aku lah.. errmm tapi yang peliknya takdak pulak nama atau alamat pengirim ke atau daripada siapa.. Arhhh pedulikkanlah. Asalkan dah memang tertulis nama aku ber binti kan ayah aku. tapi aku dok musykil lagi pasainya kalo posmen yang mai antaq, takkan dia buleh mai letak camtu ja sebab mesti kena sain otograf bagai pastu baru dia bagi barang.. takpa.. takpa.. rilek..

Dengan penuh rasa kuriositi, aku pon bukakla bungkusan yang ada nama aku tu.. tup-tup bila bukak, nin dia la barang dalam dia. haaaa ce teka apakah benda yang kaler coklat siap ada sulam tu ? hehehe fuhhh pastu siap ada wallet bertemakan batik.

dan yang lagi wow adalah bila wallet tu aku bukak-- kat dalam dia tadaaaaa ada sebuah sekeping sampul raya. ishh ini lain maciamm je ni.. aku dok bajet ada orang nak prank aku ke apa ni. Toksah la dok buat hangit bulan posa ni.

Tapi alangkah terkejutnya aku. dan terus aku wow buat kali kedua sebabnya dalam sampul raya tu pulak siap ada jeng jeng jeng tudia !!! aku tak tau nak kata apa. terkejut dan terkesima sungguh. aku tanya gak partner kerja aku kot dia tau ka sapa yang bagi tapi dia pulak memang taktau la sebabnya dia pon rasa kalo posmen yang mai antaq tak pernah awai pagi buta. paling awai pon slalunya dalam pukul 12 tengah hari camtu la pun baru sampai.. 

Tapi takpa, siapa sekalipun yang bagi, aku sangat berterima kasih banyaklah sebabnya aku memang ada terniat nak beli, tup tup tudia terus ada yang bagi. siap pakej dengan duit raya pulak tu ! hadoi syukurnya rasa.. dari pagi sampai habeh kerja dok senyum lebaq sesaja aku harini.. Allah bagi doa aku tu sampai kat hati orang yang bagi ni dengar apa yang aku doa (Paham ke ayat aku nih ? )  Allahuakbar.


semoga melimpah ruah rezeki siapa yang memberi :)
Hurmm tapi.. tapi.. tapi kan.. aku dok risau gak lagi ni.. kot kot la nanti yang bagi ni, mai tuntut balik kat aku sebab dia salah bagi ka.. ishh tapi ada nama penuh aku dah pun.. hurmmm

#prayforMH370
#prayforMH17
#prayforGaza
#prayforall

28 comments:

  1. peminat setia kot... :) untong lar orang tu dapat hadiahh... telekung ek ana?

    ReplyDelete
  2. wah best nya!!!! secret admirer bg ni kotttt..
    alhamdulilahh.. rezeki tuu. ALLAH makbulkan doa awak tuu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. huishh peminat setia tu tak tahan tu. hehe
      alhamdulillah tu lah rezeki Allah makbulkan doa sy hehe

      Delete
  3. Wah secret admire kot yg bg..jeng...jeng...jeng... =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. chitttt jeng jeng jeng kan kite plak ye kak :D

      Delete
  4. telekung...
    byk kot duit ry dia dpt...syok la

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah kak telekung. pandai akak teka hehe

      Delete
  5. Replies
    1. entahle YUI. rase mcm takde peminat je hihi

      Delete
  6. salam. wahhh..bestnya dapat hadiahh :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm Itah.. tu lah bes mmg la bes. tapi musykil siape tah bagi :))

      Delete
  7. Siapalah yang beri tu erk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang tu yang sy pon dok musykil lagi

      Delete
  8. secret admirer kot bagi huhu. btw done follow u... follow mine too :) Noob

    ReplyDelete
    Replies
    1. hishh untungnye badan kalo ada secret admirer bagi huhu
      orait tq Noob. kite pon dah follow u too :)

      Delete
  9. tahniah leeee...ada secret admirer,,,:p

    ReplyDelete
    Replies
    1. err errrr ekceli aku pon tak tau siape yg bagi =P

      Delete
  10. cepat je nak habis puasa kan?? hehehhe
    untung dapat hadiah.. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah tu Nelly cpt je da nak habes. hehe
      err terase beruntung jugakla hehe

      Delete
  11. Wahh. Alhamdulillah rezeki bulan Ramadan ni. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah Alhamdulillah rezeki Ramadhan ni :D

      Delete
  12. haaaa, ana ada secret admirer ni. Ana takde clue langsung ke ni? hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada gak la sorang dua yg ana bajet.
      tapi takdela siasat lagi hehe

      Delete
  13. wah, tahniah permintaan ana dimakbulkan pada bulan yang mulia ni :)

    bab secret admirer tu, bagi sis la... mcm creepy la, better dia bagitau diri dia tu siapa kalau sampai tahap bagi hadiah, tambah2 lg disertakan dengan duit. Ish, tak berkenan lerrr sis kalau jenis cenggitu... serious creepy.

    #Pray for all...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah plainm bab secret admirer tu i pon mcm seram je.
      telekung tu mmg dah guna la. tapi duit tu hehe i frame kan je =P

      Delete
  14. org istimewa la tu bagi kan kan kan..

    beruntung aih cik ana.huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah dpt taw dah sapa dia yg bagi hehe
      alhamdulillah rasa beruntung jugak hehe

      Delete