July | Jom Jaga

Dah julai.. disebabkan tenet P1 slow mengalahkan siput cadbury beberapa hari kebelakangan ni.. atau lebih tepatnya beberapa minggu lepas, makanya aku memang batalkan je lah niat nak update ape-ape.. naik menyampah pulak tiap kali loading page pastu aku tunggu punya tunggu punya tunggu, hapa pon tarak.. yang keluar cuma 'cannot display the webpage'

huh seriyes rasa macam chiskek betol la ! selama ni tak pernah jadi slow tahap gaban camni.. sampaikan tiap kali aku buat speedtest, cuma dapat KOSONG point something je speed untuk download.. sebelum ni paling teruk pun setakat below than 2Mbps je.. rupanya bosses aku inform ada problem kat pencawang main base station itu hari kena lightning strike katenye.. technician tunggu barang yang diorder sampai untuk ganti barang yang rosak tu, so sebab tu la line jadi slow tahap mencabar keimanan sementara tunggu replacement tu.. 

aku dengan partner bukanla ape, yelah dah awok keje pun kat pusat internet, bila jadi je problem gini berlarutan sampai almost two weeks, mane tak panas telinga bila tiap kali customer datang je kene sembur :

"korang ni tak buat keje ke ?"
"takde report kat orang atasan ke?"
"dah dekat 3 minggu dah ni, apsal tak ok lagi ni?"
"kalo dah memang jenis makan duit customer, memang camni lah jadinye"

Fuhhh mencabar keimanan wo.. tu pun sipbek aku pikir customer semua orang-orang kampung sendiri gak, malas nak balas pape. buleh balas senyum tawar je la pun.. dah nak wat cane, benda tu diluar bidang kuasa aku dengan partner aku.. boleh buat report je la setiap hari kat Bosses pasal speed slow tahap teruk + mengecewakan + mendukacitakan, pastu kena tunggu je la. bukan buleh nak p ejas sendiri kat base station tu ke hape. 

Sipbek pulak la Ramadhan. Jenuh ajar diri sendiri jadi lebih sabar. Phewww =.='

Salam Ramadhan :)


5 Lovenote(S):

  1. huhuu... sabar je la yang boleh diungkapkan, huhuu...

    ReplyDelete
  2. customer bkn pham situasi kite..
    yg dorg tau nk laju je..

    ReplyDelete
  3. tenet klu slow mmg panas hati.sabaq je la mengadap maklum balas customer ya.hehe

    selamat berpuasa..:)

    ReplyDelete
  4. Itu semua tu dugaan tu...nak bg pahala free kalau bersabar...hehehe

    Bersabarlah.

    ReplyDelete
  5. Ini masalahnya apabila demand melebihi supply ... mama quality tidal di java atau di pantau ...

    Muga kita mempunyai lebih banyak persaingan dan keuntungan berpihak kepada pengguna bukannya korporat besar.

    ReplyDelete

 
© Copyright | All Right Reserved by Anamizu