Jangan Jadi Camni

4:15 PM 35 Comments A+ a-

Ya ampunnnnnn ! Nak kata tua, takdela tua sangat. Nak kata aku banyak makan kepala ikan, pun tidak sebabnya aku memang tak berapa nak minat kepala ikan.. Mungkinkah sebab banyak TERminum air yang banyak semut ? Hishh hape daa nak salahkan semut pulak.. Pada hal sendiri yang lupa.

Frankly speaking lah kan, cheyyyy todia kemain lagi engko nak frankly bagai hahaha.. Takdelah sebenarnye aku memang jaaaaaarang sangat terlupa kalau yang melibatkan perkara-perkara penting contohnya : tarikh kena service kereta, tarikh kena renew lesen / roadtax dan yang berkenaan.. Malah, aku ni lah insan yang selalu jadi tukang ingatkan pada insan-insan tersayang di sekeliling aku..


Tapi kalini entah mana silapnye, aku pun tak tahulah. Aku sendiri boleh pulak terlupa yang bahawasanya lesen memandu aku dah tamat.. Bermula pada tahun bila entah dah dikuatkuasakan yang tarikh luput lesen memandu adalah pada tarikh lahir kita sendiri kan ? salah satu puncanya deme buat camtu adalah untuk nak kurangkan alasan 'terlupa lesen dah tamat tempoh'. Yela dah tarikhnye sama dengan DOB engko, takkan lah lupe lagi kan? tapi kalau benda dah nak jadi, memang Kun Faya Kun jugak.. bukti nya? ni ha. aku sendiri buleh terlupa. bukan satu -- dua hari pulak tu.. lesen aku dah expired 13 Mei haritu. dan aku baru tersedar dua tiga hari lepas ! itu pun sebab aku dengan partner kerje aku dok belek-belek ic masing² pakat dok tengok muka makin membulat dengan jayanya hahaha

Rupanya selama dah expired dalam lebih kurang dua bulan lebih ni, aku kemain lagi ke sana sini dengan konfidennya.. Sampai dah 2--3 kali p Ipoh, Kampar, Subang apa segala bagai.. Sipbekla takdak jadi apa² yang tak diingini selama dah mati lesen nih.. haisshhh ~ 


Makanya, kemarin dulu tu aku pun apa lagi. Kalut la p ke JPJ Tapah untuk renew. Sipbekla orang tak ramai memandangkan bukan hari Isnin.. Takyah beratoq lama la aku kat situ.. Amek nombor -- bayaq -- snap gambar terus kat situ -- tunggu 2,3 minit -- setel . Aku tak tau lah memang sekarang ni minimum period untuk renew lesen adalah memang 2 tahun ke atau disebabkan aku ni terlewat, so dia kata takleh buat setahun dik, kena minimum 2 tahun.. errr ke cane ea?

Lesen baru sekarang ni dah tak mainla yang laminate-laminate tu.. sekarang ni dah canggih.. lesen dah jenis keras macam ic tu.. kehkehkeh.. Alhamdulillah  masih dilindungi. Allahuakbar. Ingat naaaa, jangan jadi lagu ni ok ? :)


35 Lovenote(S)

Write Lovenote(S)
Anasyg
AUTHOR
July 15, 2014 delete

baru perasan blog ni punya stail entry ikut bulan. :) semua J, A, M, F. hehe kreatif sungguh. terima kasih sudi baca blog picisan anas. First time masuk sini. :) salam perkenalan, dan salam nuzul Quran, salam Ramadhan Al Mubarak jugak.
:)

Reply
avatar
July 15, 2014 delete

Dua tahun tu sebab dia nak jive kan dengan birthday kita.. Dua bulan tu.. ape daa?

Reply
avatar
acik idah
AUTHOR
July 15, 2014 delete

hehe... mujur tak ada apa2 berlaku... kalau tak susah juga lesen mati... idah pun pelupa juga... tu yang renew 3 tahun sekali... idah punya masih yang laminate tu... pakai sampai tahun depan la baru tukar yang keras ek... :D

Reply
avatar
acik idah
AUTHOR
July 15, 2014 delete

done follow #4058 :D

Reply
avatar
plain83
AUTHOR
July 16, 2014 delete

kekeke... sib baik betei no diaaa... tapi, ai lg suka style lesen versi laminate tu ler, ni dah jd versi tebai mcm ic tu, ermm... rasa cam blearghhh, hahah ;p

Reply
avatar
Cik Itah@RRP
AUTHOR
July 16, 2014 delete

salam. sama la kita..sy pun kadang macam tu jugak..pernah one day tu pegi bandar bolenya lupa bawa IC..huhuhu

Reply
avatar
Sheila Salim
AUTHOR
July 16, 2014 delete

Assalamualaikum kak ana.. heee suami sheila renew sampai 5 tahun. malas nak ulang alik banyak kali. hihiii

Reply
avatar
cEro
AUTHOR
July 16, 2014 delete

since aku renew lesen hari tu utk 3 tahun, maka aku terpaksa pakai lesen laminate ketinggalan zaman tu smpai tahun 2016...
Sedih tak sedih tak sedih tak???

Reply
avatar
Hans
AUTHOR
July 16, 2014 delete

fuhhhh
nasib xkena tahan polis
kalau tidak naya ohhh

Reply
avatar
anamizu
AUTHOR
July 16, 2014 delete

terime kaseh jugak sbb Anasyg sudi singgah blog picisan ni hehe
salam perkenalan + salam Ramadhan Al Mubarak buat Anas jugak :)

Reply
avatar
anamizu
AUTHOR
July 16, 2014 delete

entahle apsal boleh terlupa sampai dah dua bulan baru tersedar T___T

Reply
avatar
anamizu
AUTHOR
July 16, 2014 delete

haah mujur xde pape jadi acik idah.. saje xnak renew terus 3-5 tahun sbb rajin sgt la kononnye nak renew setiap tahunn. sekalinya lupe daaaaa =P

Reply
avatar
anamizu
AUTHOR
July 16, 2014 delete

TQ acik idah ! done follow blog acik idah :D

Reply
avatar
anamizu
AUTHOR
July 16, 2014 delete

tula plain mmg sipbek betoi kalini.
huh syg sgt ea lesen version laminate tu? kikiki

Reply
avatar
anamizu
AUTHOR
July 16, 2014 delete

sy x penah lah lg lupe bawa ic sbbnye mmg ic dok dlm purse.kalo tertinggal purse je baru la otomatik tetinggal ic hehe

Reply
avatar
anamizu
AUTHOR
July 16, 2014 delete

Waalaikumsalam Shiela.. wahh renew 5 tahun ea? senang kan xyah nk repeat tiap tahun hehe

Reply
avatar
anamizu
AUTHOR
July 16, 2014 delete

errr takdela ketinggalan zaman mane sangat pun cEro hehe
ekceli, JPJ je kot yg upgred cepat sangat kikiki

Reply
avatar
anamizu
AUTHOR
July 16, 2014 delete

Tu la Hans. sipbekla tak kena tahan polis.pd hal dlm masa lesen mati 2 bln tu, byk kali je jumpe polis buat roadblock tp alhamdulillah dilindungi lagi sepanjang masa tu sobss sobss

Reply
avatar
Scha Nazri
AUTHOR
July 17, 2014 delete

Sekarang lesen dah canggih. hahaha. Alhamdullilah. tak pernah terlupa lagi. hehe.

Reply
avatar
En iLHAM
AUTHOR
July 17, 2014 delete

Salam
Samalah saya jugak lupa nak renew..siap dah masuk tahun baru lagi. hahaha
So terus buat 3 tahun. harap tak lupe lah pas 3 tahun tu

Salam Ramadhan

Reply
avatar
anamizu
AUTHOR
July 17, 2014 delete

ha la dah canggih skang sebab dah tak guna laminate2 tu hahaha

Reply
avatar
anamizu
AUTHOR
July 17, 2014 delete

haishh En iLHAM pun lupa gak no ?? samala kita kikiki

Reply
avatar
July 17, 2014 delete

Salam Ramadan..
Yang penting kita kena letak dekat reminder tarikh-tarikh yang perlu diingati. CP pun dah terkena hehe.

Reply
avatar
Montana
AUTHOR
July 17, 2014 delete

xpa..bagi duit setel..heheheh...

Reply
avatar
aRz MoHa
AUTHOR
July 17, 2014 delete

salam. hai first time singgah sini.
Hmm tu belum renew untuk 5 tahun kan? takut lagi lupa bila nak renew

Reply
avatar
fadzli Amir
AUTHOR
July 17, 2014 delete

Assalam..penah terjadi jugak kat aku...siap drive balik kampung 2-3 kali, jalan sana -sini, pi kerja tiap2 hari...dalam sebulan jugak la...Alhamdulillah tak ada roadblock...kalu ada pun, abg polis tu tengok muka aku berjanggut, beriman je...terus dia suruh jalan...hehehe

Reply
avatar
budak
AUTHOR
July 17, 2014 delete

hehe. pasni mesti ingat punya la sambil potong kek sambut birthday :)

Reply
avatar
anamizu
AUTHOR
July 17, 2014 delete

Salam Ramadhan juga CP :)
haah tu la teros set reminder dah. takot nanti TERlupa lagi hehe

Reply
avatar
anamizu
AUTHOR
July 17, 2014 delete

betoi betoi betoi. bagi duit -- setel. hehehe

Reply
avatar
anamizu
AUTHOR
July 17, 2014 delete

salam alaik. trima kaseh singgah sini hehe.
kalo renew 5 tahun skali rasanya mmg lagi lupa la hehe
tu yg dok buat rajin nk renew tiap tahun hehe

Reply
avatar
anamizu
AUTHOR
July 17, 2014 delete

assalam.. haaa tudia la kan.. sipbekla muka kita ni tak mencurigakan agaknye, tu yg bila tang roadblock lepas je tu.. alhamdulillah hehehe

Reply
avatar
anamizu
AUTHOR
July 17, 2014 delete

InshaAllah pasni x lupa dah hehe :)

Reply
avatar
Puan Kutu
AUTHOR
August 06, 2014 delete

klu jenis yg tak pelupa pun boleh lupa jangan tanya la org yg mmg makan byk semut ni,seminggu jugak lupa..selamber je nak drive pegi kursus baru teringat lesen dah mati..padahal tarikh besday kan..huhu

Reply
avatar
anamizu
AUTHOR
August 06, 2014 delete

tu la dia nye PK.. pd hal tarikh besday sendiri je huhu

Reply
avatar
kerusiburok
AUTHOR
November 25, 2014 delete

ohhh.. kita geng! lolz... memang kita kena buat 2 tahun sebab lmbt renew lebih drpd 2 bulan. hohoho

btw jom join giveaway holiday nim. Jom dapatkan Ole-ole dari Phuket!

Reply
avatar