Nanges Ajelah


Kawan aku si N yang bersedih hati haritu masih belum setel lagi berjuang dengan perasaan sedih dia.. Aku ingatkan dalam seminggu dua yang bizi kena jadi mandor ni, dah reda lah resah hati dia pasal kes tu sebab yelah tugas jadi mandor ni bukan semudah datang tengok je pastu rilek-rilek kat shopping komplex.. 

Si N : Ana.. dia dah nak kawen 29 November ni.. Aku tak kuat na....

Aku : Allahuakbar.. Mana hang tau? Dia bagitau via wassap ke atau hang p jumpak dia bersemuka ke camna weyhh?

Si N : Ana.... seriyes aku tak kuat weyhh.. Aku sedih sangat-sangat.. Aku... Menggeletar aku balas mesej hang ni na... Tolong aku na.... *icon sedihhhhhhhhhh*

Aku : Err... weyhh sabaq la.. banyakkan doa.. jangan layankan rasa sedih tu weyh.. Hurmm aku pon tak tau nak kata camna.. Tapi, hang je yang boleh tolong diri hang sendiri sekarang ni weyhh.. But remember this : anytime u need me, u know im around..

Si N : TQ na........ *icon sedihhhhhhhhh*

Hurmm.. aku mintak maaf  N. aku tak mampu bagi lebih dari tu N.
Aku sendiri masih bertatih melatih diri untuk jadi lebih tabah.
Soal hati -- perasaan -- jodoh, biarkanlah.
Seberat mana kita diuji, yakinlah pengakhirannya indah.
Yakinlah saja dengan aturan Allah.

Nanges ajelah--
kalau itu buat kau lebih tabah.





18 comments:

  1. kalo saye jd die pon saye xkuat.. huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah. sendiri yang kena hadap, mmg terasa peritnye :(

      Delete
  2. Assalamualaikum cik Ana..pernah jadi kat saya. tapi masa tu bukan nak kahwin, tapi encik bf nak bertunang dngn org lain. bayangkan masih status couple, tapi dalam masa yg sama dia curang. dan tup2 nak tunang. tarikh dah ada. dapat tau pun bila terbaca blog dia.. menggigil baca blog dia. sya berdiri, sya terjatuh. saya terduduk. air mata x payah ckp la. kawan 1 opis pelan2 je hulur tisu kat saya. nak pujuk saya pun, dia xtau cerita.

    lepas saat tu, saya kuatkan hati. saya cuba untuk tabah. saya block fb dan dan sekutu2 dia. xmau ada kaitan apa2 dah. saya buang dia jauh2.

    tapi bak kata ana, pengakhiran itu indah. saya dapat suami yang betul2 sayangkan saya. in sha Allah.

    semoga Allah kuatkan semangat kawan ana k..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam Atie. Allahuakbar sedihnye camtu :'( Tambah pulak dapat tawu pon melalui blog je kan, tak tahulah camne nk gmbrkan perasaan kan..

      Tapi tu la kena kuatkan hati sungguh2 kan. salah satunya kena BLOCK segala apa yang ada link dgn si dia. selagi mana masih berbalas mesej / cntact, selagi tu lah mmg takkan mampu utk melupakan..

      Alhamdulillah Atie dipertemukan dgn hasben yang syg Atie sepenuh hati :)

      Delete
    2. Aaaa, syahdunya macam ni. Mesti berat sgt perasaan tu. Ana try lah distract dia. wuwuwuwu

      Delete
  3. saya tak pernah rasa apa-apa. bercinta langsung tiada :)
    papepun in sha Allah akan ada yang lebih baik dari yg sebelumnya. jodoh kita dah Allah tetapkan sejak dari luth mahfuz. moga kawan kak ana move on pasni :)

    ps : kak ana, saya baru perasan tajuk entry kak ana semua mula huruf N :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalo perasan, tajuk entry bermula dengan huruf Abjad pertama setiap bulan. kan.. so nice!

      Delete
    2. takpe HSB x pnh merasa bercinta pun xde rugi. bercinta lps nikah lebih indah kata org hehe

      ps : eheheee entry ikot bulan :)

      Delete
  4. ana mizu cik belbel cari shout box awak tak jumpa. jadi cik belbel komen kat sini ye nak bagitau yang cik belbel tag awak kat sini. maaf tau
    http://blogcikbelbel.blogspot.com/2014/11/giveaway-blogwalking-nuffnanggers.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg takde shoutbox kat blog kiteww ni cik bebel.. hehe
      mekaseh tag kitewww :)

      Delete
  5. hm kesiannya... :( ina tak dapat bayangkan kalau ina ada di tempat N..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tah la Ina.. Ana sndiri pon tak tahu cmne nk cakap camne :'(

      Delete
  6. Tkpe ana..aku kan ada..tolong khabar kan pada si N tu ye heee

    ReplyDelete
  7. sy fhm keadaan si N tu...tp apa boleh baut selain memberi kata2 perangsang agr dia trs tabah dan bersabar

    ReplyDelete
  8. kalau anis, anis pun takkan kuat.

    ReplyDelete
  9. Kalau Cik Mimie kat tempat N pun Cik Mimie tak kuat...T_T

    ReplyDelete
  10. kes kita samalah kak. cuma bezanya dua-dua belum kahwin lagi la.... diorang terpisah sebab halangan keluarga. mereka saudara... susah dia nak lepaskan sebab lelaki tu x curang, tapi sebab keluarga dia. kalau lelaki tu curang, dia tak kisah..

    saya pun xtau nak bagi nasihat apa.. sebab selama hayat ni saya x pernah bercinta. hahaha..

    ReplyDelete