Omega Plus Dark Choc

 


Aku sejenis yang tak boleh minum air jenis susu putih ni.
Bila aku minum tak sampai beberapa saat mesti termuntah.
Aku tak pastilah ada masalah lactose intolerant ke atau apa tapi,
semenjak dulu kala lagi memang aku tak boleh telan susu.
Aku ada pernah buat eksperimen beberapa flavor susu dan
beberapa jenama berbeza terhadap penerimaan tekak aku ni.
Dan memang terbukti tekak aku tak boleh menelan semua jenis minuman susu putih.




Susu putih je yang tekak aku tak boleh telan.
Bila aku cuba susu perasa coklat,
Ehhhhhhh helokkkkk takda termuntah! 

Adakah tekak aku mengada-ngada?
Entah yang tu aku taknak peduli.
Tak sia-sia aku cuba isi survey di laman web Nestle (beberapa bulan lepas)
Dan rupanya aku terpilih antara beratus orang yang menerima Omega Plus ni.

Rasa dia sedap di tekak aku. 
Dann dia merendahkan kolestrol.
Dannn tekak aku boleh menerimanya tanpa uwekk uwekk! 
Another achivement unlocked! Yeayyyy!

*Ini bukan review berbayar. Dapat free je mende ni sebab aku jawab survey kat website Nestle

13 comments:

  1. Saya minum susu putih pon memilih tapi terpaling tak boleh minum susu HL.

    ReplyDelete
  2. saya semua jenis susu tak boleh nak telan putih ke coklat ke tak tau la tekak jenis apa ni

    ReplyDelete
  3. sy pulak hantu susu! bg la susu apa pon sume sy telan.. kihkih,.
    ni kalo dpt susu coklat mmg xpandang kiri kanan.. sedap!

    ReplyDelete
  4. Dahulu saya tidak boleh minum susu yang asli tapi sekarang boleh minum. Apapun lagi suka ada perisa.

    ReplyDelete
  5. sy pulak susu tepung mmg x leh go hahaha x tau laa kenapa

    ReplyDelete
  6. Dulu² masa sekolah ade gastrik memang minum susu fernleaf yang full cream tu. Kemain sedap sampai berat pun naik sedap jugak 🤣. Sekarang dah ok dah. Susu pun minum masa pregnant je 🤭.
    Susu dgn coklat nampak cam menarik je nihhh. Hihihj

    ReplyDelete
  7. orang kasi free ambik jelah kan..
    ammi alhamdulillah segala benda belasah je minum...air akar kayu pun belasah gak

    ReplyDelete
  8. Saya suka semua jenis susu terutama susu tepung..

    ReplyDelete
  9. saya semua susu boleh masuk kecuali susu getah hehehe...tapi kalau yang rendah lemak itu memang jadi pilihan

    ReplyDelete
  10. bestnya dapat free hehehe, boleh cuba niii

    ReplyDelete
  11. Akak dah pernah rasa dark choc omega plus ni. Sedap… kenalah dengan cita rasa akak 😊 Mungkin Ana ni jenis tak boleh minum susu plain kot. Terus tekak tolak gitu…

    ReplyDelete
  12. wah dap dap..akak semua jenis susu okey tapi chocolate is favourite..share link..nak try jugak..hehe

    ReplyDelete
  13. Sha tak boleh minum susu omega plus ini.. tak kena dengan badan.. Kalau minum, lepas tu memang naya lah..

    ReplyDelete