Favourite Abah : Kerepek Tumpi Kacang Hijau

by - 22 February

 


Siapa yang tak suka makan kerepek? Boleh dikatakan hampir semua orang suka makan kerepek terutama Keperek Pisang atau Kerepek Ubi. Kerepek-kerepek ni memang sedap terutama zaman sekarang ni dah ada bermacam-macam variasi kerepek kan? 


Antara yang menjadi favourite mak aku adalah Kerepek Jagung Pilus Balado (tapi rupa dia macam kacag kuda sebenarnya). Rangup + pedas pedas manja gitu. 


Dan bila masuk cuci mata di Shopee tu sudah tentulah takkan hanya satu je yang dibeli. Ni ha segala  mak nenek kerepek semua diborong sebabnya si Adik Bongsu aku pulak favourite dia tu ha kerepek pisang dan muruku pedas-pedas dan Abah aku pulak suka Tumpi Kacang Hijau. 

Jadi cuci mata kononnya di Shopee Kerepek Mesrinah, hasilnya tadaaaaa hebat kan? kehkehkeh.

Makanlah sementara ada selera tapi berpada-pada dan jaga kesihatan okay ;)


You May Also Like

10 Lovenote(S)

  1. Adehhh! terliur tengok. Setuju sangat rasanya ramai sangat yang suka kerepek kalau tak suka tu sedikit pelik. Mrs. A pun suka jugak tumpi kacang hijau compare dengan kacang tanah

    ReplyDelete
  2. ohh kacang ni rupanya.. tau makan tp nama tak tau. haha

    ReplyDelete
  3. betul... makan sementara berselera tapi berpada2 kan...

    ReplyDelete
  4. uish terasa nak mengunyah lak...hehhe

    ReplyDelete
  5. wak pon sukak rempeyek kacang tanah.. 😅

    ReplyDelete
  6. hmmm sedapnya kerepek kacang hijau.. nyummmm

    ReplyDelete
  7. Lamanya tak makan tumpi. Kat rumah akak ni, kerepek atau apa je snek yang boleh dibuat kunyah-kunyah memang laku 😊

    ReplyDelete
  8. Ni syiok kunyah2 sambil layan movie

    ReplyDelete
  9. saya jenis tak kira kerepek mana. janji sedap. berpeket2 mkn pun tak apa... (terus teringat memori beraya rumah cikgu ms sek ren dulu. mkn kerepek pisang smpi bertambah2. x malu betul jaman tu hahahahah)

    ReplyDelete
  10. Izin promo ya Admin^^
    bosan tidak ada yang mau di kerjakan, mau di rumah saja suntuk,
    mau keluar tidak tahu mesti kemana, dari pada bingung
    mari bergabung dengan kami di ionqq^^com, permainan yang menarik
    ayo ditunggu apa lagi.. segera bergabung ya dengan kami...
    add Whatshapp : +85515373217 ^_~ :))

    ReplyDelete