Milk Tea Ginger

 






Haritu ada jiran sebelah rumah (Anak Maklang Sebelah Rumah) bagi Ginger Milk Tea ni.
Mula-mula aku skeptikal apa lah rasa halia dalam air tu nanti tapi rupanya bila dah rasa, 
wowwww boleh tahan sedap jugak di tekak aku.

Kombinasi air teh tu dengan halia jadi amazingggggg jugak (pada tekak aku lah).
Sebelum ni selalu juga dengar orang minum air teh o halia.
Tapi untuk Teh Susu dan Berhalia ini kali pertama aku cuba minum dan sedap juga.
Halia ni umumnya memang tahu bagus untuk keluarkan angin dalam badan.
Jadi untuk sesiapa yang beranginnnnn tu boleh lah minum.
Tapi awassss minum di malam hari saja ya sepannjang Ramadhan ni hehehe





13 comments:

  1. Tak pasti sy pernah cuba brand ni ke tak.
    Member2 Aussie rajin hidangkan air halia ketika raya, pkt2 4 segi Indo's brand. Time tu pulak tgh winter, terus segar rasa badan.

    Bila kat Msia, teh halia & air susu halia senang dpt di resto2.

    ReplyDelete
  2. Akk jenis tak suka kalau instant milk tea. Tekak tak leh terima. Tapi kalau choc atau kopi 3-1 boleh pulak 😅

    ReplyDelete
  3. wahh sedap nih air teh halia wak pon selalu order., hehe salam ramadhan

    ReplyDelete
  4. fobia rasa nak minum air yg ade halia.. :D.. tp boleh dibuat ubat buang angin dalam badan..

    ReplyDelete
  5. saya tak pernah cuba apa-apa air yang ada halia,takut nak mencuba haha

    ReplyDelete
  6. Hari tu CCL pergi eco ada terjumpa teh halia ni . Bagus untuk keluarkan angin dalam badan

    ReplyDelete
  7. Pernah minum & saya suka kalau minum panas panas time huja ..berpeluh

    ReplyDelete
  8. saya suka teh susu dengan halia ni tapi nak lagi best tambah rempah ratus sekali. terus jadi teh masala chai..sodappp

    ReplyDelete
  9. selalu order kat kedai teh halia..tapi dia letak halia ketuk tuh..hehehe...lama x minum..

    ReplyDelete
  10. kalau kedai mamak diorang panggil sarbat.suami akak selalu order teh halia

    ReplyDelete
  11. Versi milk tea pun ada. Boleh cuba ni.

    ReplyDelete
  12. Pernah minum air ni lepas tu sendawa kuar angin.....

    ReplyDelete
  13. Boleh cuba ni sebab tak pernah rasa.

    ReplyDelete