kehilangan

by - 10:05 PM


*AKU sebentar*

*klik 1 kali untuk besar*






pakcik rahim. jiran aku.. rajin menolong. tak kira siapa. harini pakcik rahim pegi tolong sorang budak yang kerja di tanjung malim kehilangan kereta.. rupanya BUDAK itu kawan aku. KELISA dia hilang.. kejadian pada awal pagi tadi masa dia nak pergi kerja.. mcm biasa rutin harian : hidupkan enjin kereta.. nak panaskan enjin.. p masuk sekejap dalam rumah.. datang 2 makhluk lelaki berbangsa india, terus pecut itu kelisa kasi lari.. memang suwa suwe kemuning la jawabnye..



kecurian di mana-mana... cuai sikit,memang sakit. kereta kalo dah hilang, payah nak dapat balik. menanges air mata darah pon belum tentu ada yang rela nak pulangkan balik... memang bahagia la kalo boleh dapat balik.. KERETA hilang weh! walau hanya sekadar KELISA, ia tetap berjasa...







nota kecil : bersyukur bekerje di dalam felda. namun masih perlu berjaga-jaga. PENCURI di mana-mana.. mungkin mereka hanya tunggu masa.. be alert!

You May Also Like

33 Lovenote(S)

  1. astaghafirullah.

    curse you thieves!

    dill.

    ReplyDelete
  2. malam tadi ada orang cuba bawak lari kancil rumah jiran nasib baik sempat sedar..kalau tak hilang....

    ReplyDelete
  3. dunia sekrang nie..mustahil dah tak jadi mustahill..

    ReplyDelete
  4. betul tu. skrg ni dah tak selamat. kena sentiasa hati2.

    ReplyDelete
  5. memang sgt sedih gile la kan kalo keta hilang
    keta rosak pun dh mcm nak gile
    apatah lagi hilang

    ReplyDelete
  6. waaaaaaaaaaa...terkenangkan kisah moto kena curi.nak nangis je mlm tp nk wat camne.bkn rezeki n jodoh ngan moto tu.

    ReplyDelete
  7. kesian cik ela tu kan..jenuh la nak pegi keje kang..

    cik ana pun kene la berjaga-jaga jugak..penyamun ni kat mane-mane pun ade :P

    ReplyDelete
  8. aishhh...jahatnya pencurik tuh..

    kesian kawan cik ana...

    terkenang jugak kisah laptop kene curikk...huhu

    ReplyDelete
  9. cik ana kna tag tapi tak paksa tau
    http://noruazuran.blogspot.com/2011/11/lama-tak-kena-tag.html

    ReplyDelete
  10. kak,,dekat felda,,masalah sosial dia macam mana??ok tak,,pendapat akak la???sebab dlu saya duduk kg,,,sangat ok,,,ibu bapa pun tak perlu risau,,,tapi itu dulu,,tu nak tanya akak,,sekarang ni

    ReplyDelete
  11. diorg dh lama target keta tu kn...

    ReplyDelete
  12. Kesiannya..... Malang memang betul² tak berbau.


    Manusia ni kalau dah setan duduk dalam kepala, dekat mana² pun diaorang buat jahat..

    Kita ambik iktibar la..

    ReplyDelete
  13. wat solat hajat cari jg kete tu smpi dpt!

    ReplyDelete
  14. betul...
    kejahatan di mana saja...

    tak kira pencuri, perogol mahupun pemyimbah asid...huhu

    takut kan...

    ReplyDelete
  15. berhati-hatilah...

    ReplyDelete
  16. nukan kereta je kot..pape je kalo da kene rembat mmg pyg nak dpt balik.huhu...

    masing2 kena alert la

    ReplyDelete
  17. menakotkan...huhu...mesti menangis xberlagu...suruh dia bertenang n mOhon pada tuhan tuk dapat balik kete tu...

    ReplyDelete
  18. kesiannya..kereta kan..

    rmh adik saya plak baru dipecah masuk..siang2 hari sabtu. tak tunggu mlm @ hari org kerja..penjahat gigih bekerja.

    ReplyDelete
  19. bhaya ni..kena take note..coz sll kami laki bini pun buat camtu..tggal kete kat luar dgn pgar terbuka ms nk pnaskan enjin

    ReplyDelete
  20. isk..klo dah namanya pencuri, memang hobi dan pekerjaannya suka mencuri..must beware always with the surrounding around us! bahaya...

    ReplyDelete
  21. dill : kalo la ade magic,mmg sumpah jadi kete skyline je 2 org pencuri tu!

    PM : masih lucky..xpe..beringat pasni ye


    DOMU-KUN : aah dah xde yg mustahil bg pencuri2 skg ni


    NasZ : aah betol tu nasz


    Lea Isnawi : mmg down sekejap la lea..jenuh nak pujuka balik hati sendiri..uwawawa


    aReLaN : pnh hilang motor?? adeh mmg x rela kehilangan..jenuh gak nak buleh menerima segala kenyataan


    renjerkabloi : aah kesian die.. dahla nk dekar raya haji ni..dugaan betol


    yayath : laptop yayath pnh dicurik? ohemji :(

    ReplyDelete
  22. @aReLaN: TQ arelan tag..nti cik ana buat ye :)

    ReplyDelete
  23. @caliph shuriken:aah caliph, maybe drg dah lame aim agaknye

    ReplyDelete
  24. kena hati2 la..klu leh,nk start enjin kete tu, pstikan kita dh x g mana2 da

    ReplyDelete
  25. naseb baik sy naik train ajerk... xde sape2 nak curi...hihihihi

    ReplyDelete
  26. sian org tu..

    betul tu, kite perlu berhati2..
    pencuri ade je kt mane2 kn..

    ReplyDelete
  27. erm...mcm2lah dunia ni...camtu gaya tu leh jadi...tp mesti selalu diperhatikan sebab tu jadi camtu....

    ReplyDelete
  28. pehhhhh
    pantas dan tuntasnyeee
    aiyooo

    sangat kene berjaga2
    la ni...

    aiyooo
    walau kelisa..kereta tuu
    aishh..org skrg niiii...bahayanyeelaa...

    ReplyDelete
  29. panas gila dengan pencuri pencuri ni.. hari tu ade member pajero dia hilang.. Dengar je pon dah saket hati.. Haih..

    ReplyDelete
  30. budak2 pon pandai curi kan skang ni

    ReplyDelete
  31. budak2 pon pandai curi kan skang ni

    ReplyDelete