wanita ibarat rama-rama

by - 9:40 AM












Wanita ibarat RAMA-RAMA. Apabila jari tersentuh sayap rama-rama, maka hilanglah coraknya. Apabila lelaki BUKAN MAHRAM, dibiarkan melihat dan menyentuh mana-mana bahagian tubuhnya, maka HILANGLAH sedikit demi sedikit KEMANISAN diri itu. JAGALAH sebaik mungkin diri dan auratmu kerana sebaik-baik PERHIASAN dunia adalah WANITA SOLEHAH dan MALU itu sebahagian dari IMAN



You May Also Like

23 Lovenote(S)

  1. QUEENPINK JALAN-JALAN SINI...

    ReplyDelete
  2. fuh! maksud maksud yang sungguh mendalam :) era tabikklah ngan cik ana :D

    ReplyDelete
  3. lelaki macam kucing.

    jika tak dilayan.

    mereka datang.


    semakin dilayan.

    semakin sombong.

    meeooww

    ReplyDelete
  4. laki cam kucing ek?

    saya kucing bengal

    meow hahahaha


    p/s : saya rasa kupu2 lagi seksi dari rama2... :D

    ReplyDelete
  5. mmg kata-kata yg cukup mendalam tp setuju dgn kata-kata ni.. :)

    ReplyDelete
  6. rama-rama itu indah.. seindah wanita solehah...

    ReplyDelete
  7. tambahan.. rama2 semakin kurang. sm la jg anita solehah semakin kurang

    ReplyDelete
  8. sgt mendlm mksd die
    n sgt manis kate2 tu
    hee :D

    ReplyDelete
  9. rama2 adalah serangga yg sangat cantikk :D

    ReplyDelete
  10. betul tu :) tp kenapa lah zaman sekrg ni ramai yg tak kesah bila disentuh huhu

    ReplyDelete
  11. bole simpan dalam sangkar x? :P yela..prmpn tu sgt lembut hakikatnya wlu diluar nmpk keras. :) sbb tu kne pelihara dgn iman bkn nafsu.

    ReplyDelete
  12. baru thu coraknyer akn menghilang..huhu..nice lesson ana :)

    ReplyDelete
  13. betul2 .. setuju dgn kak ana ;)

    ReplyDelete
  14. take note wahai kaum hawa sekalian :)

    ReplyDelete
  15. ibarat rama2?? boleh buat umpan ngail ni kehkehkeh....



    renjer: salam aidiladha :P

    ReplyDelete
  16. thanx kak ana utk peringatan ini..terbaek :)

    ReplyDelete
  17. wanita umpama usuk yag bengkok, jika dilentu terlalu kuat dia akan patah, jika dibiarkan dia akan terus membengkok...jadi lentulah wanita itu sebaiknya

    ReplyDelete
  18. Sangat setuju tapi semakin kurang yang memegang prinsip hidup begini. Bila kahwin tak ada apa yang istimewa pun sebab sama je aurat dia sebelum tu dengan boipren yang telah jadi suami.

    ReplyDelete
  19. indahnye wanita tu kan
    tapi
    sekali di cabuli
    abisla keindahan tu..

    ReplyDelete