kalau cinta seseorang, jangan beritahu dia...

by - 2:56 PM





Kalau kita sukakan seseorang, jangan beritahu si dia...Nanti Allah kurangkan rasa cinta padanya...Tapi luahkan pada Allah, beritahulah Allah...Allah Maha mengetahui siapa jodoh kita ..Cintai dia dalam diam,dari kejauhan dengan kesederhanaan dan keikhlasan...Jika benar cinta itu kerana ALLAH maka biarkanlah ia mengalir mengikut aliran ALLAH kerana hakikatnya ia berhulu dari ALLAH maka ia pun berhilir hanya kepada ALLAH..


"Dan segala sesuatu Kami ciptakan berpasang-pasangan
supaya kamu mengingat kebesaran ALLAH."
(Adz Dzariyat : 49)










nota kecil : semoga kita mencintai keranaNYA =)

You May Also Like

31 Lovenote(S)

  1. setiapinsan ada pasangannya...tak perlua luah krn ia mungkin akan melukakan hati kita atau dia saja

    ReplyDelete
  2. nice one .

    ReplyDelete
  3. setuju..
    pegang la kata2." kalau ada jodoh,xkemana.."

    ReplyDelete
  4. segan jugak nak gtaw kat die


    " i lap uuuu"

    *lari sorok muka..hihi*

    ReplyDelete
  5. like dis.. perangsang untuk sy...

    ReplyDelete
  6. betul tu..tambah2 kalau cepat bagitahu cepat jugak cinta tu hilang :)

    like dis..!!

    ReplyDelete
  7. law da jodoh..ta k mane..

    ReplyDelete
  8. oh. mmg lebih baik diam saje. :)

    dill.

    ReplyDelete
  9. percaya pada jodoh..semoga kita dpt jodoh yg terbaik..

    ReplyDelete
  10. niiiiiice :) thank kakak ^__^

    ReplyDelete
  11. setiap orang sudah ditentukan pasangan masing2 :)

    ReplyDelete
  12. kalau dah jodoh tak kemana...

    ReplyDelete
  13. waaa,serius suka entry ni! :)
    entry sambil bagi kesedaran :D

    ReplyDelete
  14. PM masih diam tentang perasaan ni..:)

    ReplyDelete
  15. wah. semoga dijodohkan dengan yg tersayang. insyaallah.

    ReplyDelete
  16. nice..minx copy...hehehe

    ReplyDelete
  17. may b gak
    tapi if x luah nanti..
    mel0pas lak

    ReplyDelete
  18. wahh yeke
    xnak bgtaw la pasnie
    semoga cinta fara pasnie hanya cinta padaNYA :)

    ReplyDelete
  19. nice sgt..tak yah bg th dia laa eh...baik

    ReplyDelete
  20. ^__________________^

    tuhan selalu dengar kata cinta kita
    kita dh ada dia yang kita tunggu

    semoga cinta kita kerana-Nya =]

    ReplyDelete
  21. setuju.. very nice..

    ReplyDelete
  22. simpan dlu , kalau betul dcipta utk brsama takkan ke mana kan ? ^^
    thanks . nice la :)

    ReplyDelete
  23. baik..tak gtau pun si dia dah pham :)

    ReplyDelete
  24. cinta dalam hati :)
    biar tuhan yang tunjukkan :D

    ReplyDelete
  25. sejuk je hati bila baca entry ni huhuhuh,, :)

    ReplyDelete
  26. ana ada jatuh cinta kat sesape ke?
    hehe.

    ReplyDelete
  27. Saya segan nak bgtahu....tpi insyaallah kalau ada jodoh xkemana...saya cintakan kawan baik saya sendiri....mungkin dia tak tahu saya suka dia....

    ReplyDelete