kalau cinta seseorang, jangan beritahu dia...

2:56 PM 31 Comments A+ a-





Kalau kita sukakan seseorang, jangan beritahu si dia...Nanti Allah kurangkan rasa cinta padanya...Tapi luahkan pada Allah, beritahulah Allah...Allah Maha mengetahui siapa jodoh kita ..Cintai dia dalam diam,dari kejauhan dengan kesederhanaan dan keikhlasan...Jika benar cinta itu kerana ALLAH maka biarkanlah ia mengalir mengikut aliran ALLAH kerana hakikatnya ia berhulu dari ALLAH maka ia pun berhilir hanya kepada ALLAH..


"Dan segala sesuatu Kami ciptakan berpasang-pasangan
supaya kamu mengingat kebesaran ALLAH."
(Adz Dzariyat : 49)










nota kecil : semoga kita mencintai keranaNYA =)

31 Lovenote(S)

Write Lovenote(S)
October 30, 2011 delete

setiapinsan ada pasangannya...tak perlua luah krn ia mungkin akan melukakan hati kita atau dia saja

Reply
avatar
saya cello191
AUTHOR
October 30, 2011 delete

setuju..
pegang la kata2." kalau ada jodoh,xkemana.."

Reply
avatar
Lea Isnawi
AUTHOR
October 30, 2011 delete

segan jugak nak gtaw kat die


" i lap uuuu"

*lari sorok muka..hihi*

Reply
avatar
October 30, 2011 delete

like dis.. perangsang untuk sy...

Reply
avatar
Cinderella
AUTHOR
October 30, 2011 delete

betul tu..tambah2 kalau cepat bagitahu cepat jugak cinta tu hilang :)

like dis..!!

Reply
avatar
cik ika
AUTHOR
October 30, 2011 delete

law da jodoh..ta k mane..

Reply
avatar
dill
AUTHOR
October 30, 2011 delete

oh. mmg lebih baik diam saje. :)

dill.

Reply
avatar
ShahzCudin
AUTHOR
October 30, 2011 delete

percaya pada jodoh..semoga kita dpt jodoh yg terbaik..

Reply
avatar
♥ MS ♥
AUTHOR
October 30, 2011 delete

niiiiiice :) thank kakak ^__^

Reply
avatar
Paris Lipton
AUTHOR
October 30, 2011 delete

cinta dlm hati...je...

Reply
avatar
Ini Kisah Tia
AUTHOR
October 30, 2011 delete

setiap orang sudah ditentukan pasangan masing2 :)

Reply
avatar
~ yus ~
AUTHOR
October 30, 2011 delete

kalau dah jodoh tak kemana...

Reply
avatar
Azyan
AUTHOR
October 30, 2011 delete

waaa,serius suka entry ni! :)
entry sambil bagi kesedaran :D

Reply
avatar
October 30, 2011 delete

PM masih diam tentang perasaan ni..:)

Reply
avatar
Cik Zety
AUTHOR
October 30, 2011 delete

wah. semoga dijodohkan dengan yg tersayang. insyaallah.

Reply
avatar
hazanis
AUTHOR
October 30, 2011 delete

nice..minx copy...hehehe

Reply
avatar
October 30, 2011 delete

may b gak
tapi if x luah nanti..
mel0pas lak

Reply
avatar
farah hanim
AUTHOR
October 30, 2011 delete

wahh yeke
xnak bgtaw la pasnie
semoga cinta fara pasnie hanya cinta padaNYA :)

Reply
avatar
merahitujambu
AUTHOR
October 30, 2011 delete

nice sgt..tak yah bg th dia laa eh...baik

Reply
avatar
aimie amalina
AUTHOR
October 30, 2011 delete

^__________________^

tuhan selalu dengar kata cinta kita
kita dh ada dia yang kita tunggu

semoga cinta kita kerana-Nya =]

Reply
avatar
ABU
AUTHOR
October 30, 2011 delete

setuju.. very nice..

Reply
avatar
October 30, 2011 delete

simpan dlu , kalau betul dcipta utk brsama takkan ke mana kan ? ^^
thanks . nice la :)

Reply
avatar
Wanie
AUTHOR
October 31, 2011 delete

baik..tak gtau pun si dia dah pham :)

Reply
avatar
CTK
AUTHOR
October 31, 2011 delete

cinta dalam hati :)
biar tuhan yang tunjukkan :D

Reply
avatar
October 31, 2011 delete

sejuk je hati bila baca entry ni huhuhuh,, :)

Reply
avatar
NasZ
AUTHOR
October 31, 2011 delete

ana ada jatuh cinta kat sesape ke?
hehe.

Reply
avatar
Marul
AUTHOR
August 17, 2012 delete

Saya segan nak bgtahu....tpi insyaallah kalau ada jodoh xkemana...saya cintakan kawan baik saya sendiri....mungkin dia tak tahu saya suka dia....

Reply
avatar